Skip to main content

Vekstvinnere i dag – truet i går

Vekstvinnere i dag – truet i går

Pastella, Klorin, Felix Klassisk Krögarpytt, Stabbur-Makrell og Naturchips har det til felles at de er Orkla-produkter som en gang sto i fare for å bli fjernet fra butikkhyllene.

Oppskriften på comeback for produkter som er på vikende front varierer fra produkt til produkt.

Vekstvinnere i dag – truet i går

  • Krögarpytt

    Felix Klassisk Krögarpytt

    Da Felix Klassisk Krögarpytt gikk over til 100 % svensk kjøtt, ble de igjen markedsledere, og har igjen gitt vekst til kategorien.
  • Klorin

    Klorin

    På tre år gikk Klorin fra å være et tradisjonelt blekemiddel til å bli sjefen for toalettrengjøring som «dreper alle bakterier». 
  • Stabbur-Makrell

    Stabbur-Makrell

    På 1990-tallet tjente ikke Orkla penger på Stabbur-Makrell, til tross for at vi solgte stadig flere makrellbokser. 
  • Naturchips

    Naturchips

    I et knallhardt svensk chipsmarked strevde Naturchips med for dårlig produktkvalitet, som gjorde at det verken var et premiumprodukt eller et standardprodukt. 
  • Pastella

    Pastella

    Markedet for fersk pasta i Danmark var i 2014 nærmest i fritt fall, med 5 % verdinedgang hvert år. Pastella tapte enda mer. Løsningen lå i å blande grønnsaker inn i pastaen.