Skip to main content

Merkevarer

Orkla Branded Consumer Goods er et av Nordens ledende merkevareselskaper med sterke posisjoner i hjemmemarkedene Norge, Sverige, Danmark, Finland og Baltikum. Tyngdepunktet ligger i Norden og Baltikum, men Orkla har også flere sterke posisjoner i Russland, Polen, India og Østerrike. Orklas merkevareområde består av en portefølje av kjente merkevarer og konseptløsninger, med hovedsakelig nummer én- eller to posisjoner innenfor sine kategorier. Gjennom Orkla Food Ingredients er Orkla en viktig leverandør til det europeiske bakerimarkedet.

Forretningsområdet er inndelt i fem enheter: Orkla Home & Personal, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Foods, Orkla International og Orkla Food Ingredients.

Siste nyheter

Gå til arkiv
  • Ansvarlige innkjøp

    Ansvarlige innkjøp

    Leverandørene er viktige samarbeidspartnere for Orklas selskaper, og konsernet ønsker gjennom sine selskaper å være en aktiv pådriver for forbedringer. Derfor legger Orkla vekt på å stille tydelige...
  • Innsikt & innovasjon

    Innsikt & innovasjon

    Sterke merker og kraftfulle innovasjoner er fundamentet for vekst i omsetning og lønnsomhet over tid. For å oppnå dette er hovedfokus å etablere dyp innsikt i de lokale konsumentenes og kundenes be...
  • Ernæring og helse

    Ernæring og helse

    Orkla skal innen ernæring og helseområdet utvikle og markedsføre smakfulle produkter med merverdi, som bidrar til velvære og matglede. 
  • Mattrygghet

    Mattrygghet

    Orkla skal være på nivå med de beste selskapene i verden innen mattrygghet.Forbrukernes tillit er en forutsetning for merkevarebygging. Trygge produkter er selve hjørnesteinen i dette arbeidet. God...

Mer om Merkevareområdet

Pressekontakter Merkevareområdet

Oversikt over Orklas pressekontakter.
Pressekontakter Merkevareområdet