Axellus bytter navn til Orkla Health

Orkla Health logo

Axellus som er en del av Orkla-konsernet, bytter nå navn til Orkla Health for å tydeliggjøre selskapets profil og tilhørighet.

Axellus er Nordens største markedsfører og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitaminer, vektreduksjon og sportsernæring. Selskapet har sterke merker som Möller`s , Nutrilett, Gerimax og Maxim, og omsetter årlig for ca 1, 4 milliarder NOK. Axellus har selskaper i syv land i tillegg til internasjonalt salg, og inngår i forretningsområdet Orkla Home & Personal.

-Ved å bytte navn til Orkla Health blir det tydeligere for omverdenen hva vi som selskap leverer. Samtidig vil vi bidra til å styrke Orkla som selskapsnavn i Norden, sier Henning Søgaard, adm. dir i selskapet.

Orkla har de siste årene gjennomgått en stor endring. Siden høsten 2011 har konsernet endret sin strategi mot å bli et rendyrket merkevareselskap.  Det gjenspeiles i Orklas nye logo og visuelle profil som ble presentert i fjor høst. I tillegg til å gjøre det tydeligere at Orkla er det ledende merkevareselskapet i Norden, har konsernet også tatt en tydelig posisjon i forhold til temaet helse og ernæring.

-Som en merkevareleverandør innen helse ønsker vi hele tiden å være best på å forstå forbrukerens behov, og gi trygghet for at våre produkter er av høy kvalitet og til å stole på, sier Søgaard.

Navnendringen som skjer for alle Axellus-selskapene fra og med i dag av, vil ikke ha noen praktisk betydning for forbrukerne. De vil finne de samme merkevarene i butikker, apotek og helsekost.  Alle produktene vil imidlertid få Orkla-logoen på emballasjen for å tydeliggjøre at det er Orkla som står bak. Endringen vil skje gradvis etter hvert som det er naturlig å skifte emballasje.

I 2013 byttet selskaper som Stabburet og Toro navn til Orkla Foods Norge samt at Nidar, Sætre og KiMs skiftet navn til Orkla Confectionary & Snacks Norge.