Orkla Friends Fund:

Bidrar til en mer aktiv hverdag for barn og unge

Overrekkelsen av Orkla Friends Fund fant sted i Attarpshallen i Bankeryd tirsdag 23. februar.

Gjennom Orkla Friends Fund gir Orkla House Care støtte til Bankeryd Handboll og foreningen Hagaboda, som arbeider for at funksjonshemmet ungdom skal få en mer aktiv hverdag.

Orkla House Care står for februartildelingen av Orkla Friends Fund. Selskapet har valgt å dele bidraget på 100.000 kroner mellom de to foreningene Bankeryd Handboll og Hagabodas Förening för Hälsa och Social utveckling.

- Bankeryd Handboll har stor ungdomsvirksomhet og betyr mye for nærmiljøet vårt. Hageboda har engasjert seg for å gi funksjonshemmede barn og unge muligheten til å prøve ulike idretter på egne vilkår, sier Björn Cannerborg i Orkla House Care. – Det er gledelig at vi kan bidra til å støtte de to foreningene i det viktige arbeidet de gjør for å gi våre barn og unge en god og aktiv hverdag.

Om Orkla Friends Fund:

• Orkla Friends Fund ble etablert i forbindelse med lanseringen av Orklas nye visjon, «Din venn hver dag».
  • Siden september i fjor har ulike Orkla-selskaper blitt utpekt til å gi 100.000 kroner fra Orkla Friends Fund til et veldedig formål.
  • Primært har tildelingene vært i kategorien «Ernæring og helse», men med «Samfunnsansvar» som et alternativ.
  • Fondet har så langt gitt midler til følgende formål:
    • Orkla Foods Norge støttet gatelagsfotballen i Norge med midler øremerket fotballsko og joggesko.
    • Odense Marcipan støttet ”Julemærkefonden”, som driver fire Julemærkehjem i Danmark, der barn får hjelp til å etablere en sunnere livsstil, utvikle et bedre selvbilde og bygge nye vennskap.
    • Orkla Confectionery & Snacks støttet stiftelsen ”Min Stora dag”, som jobber for å gi alvorlig syke barn hyggelige opplevelser.
    • Lilleborg Profesjonell støttet Kirkens Bymisjon og aksjonen ”Gled en som gruer seg til jul”.
    • MTR Foods i India har i samarbeid med stiftelsen Akshaya Patra gitt lunsj til mer enn 2.000 barn ved 20 skoler i Surathkal i India i ett år.