Bixit samarbeider med Tutta

Fra venstre: produktsjef Veronica Solem Lauvås, Suzann Pettersen og markedssjef Anna Storaker.

Fra venstre: produktsjef Veronica Solem Lauvås, Suzann Pettersen og markedssjef Anna Storaker.

Kjeksmerket Bixit er golfstjerne Suzann ”Tutta” Pettersens nye partner.

– Da jeg vokste opp var Bixit alltid med på tur. I dag bruker jeg fortsatt Bixit når jeg er i aktivitet. Da jeg ble spurt om å være partner med Bixit var valget ganske enkelt, fordi Bixit er et godt, norsk merke som jeg har tro på, sier Suzann ”Tutta” Pettersen som forteller at produktet er enda mer aktuelt nå som palmeoljen i kjeksen fjernes.

Bixit er et av de største kjeksmerkene på det norske markedet, og lages under paraplymerket Sætre, som eies av Orkla Confectionery & Snacks Norge.

– Vi er stolte av, og glade for det nye samarbeidet med Suzann Pettersen. Hun er en flott person med gode verdier og tøffe mål. Bixit er en positiv og sprek pådriver som sprer energi og godt humør, akkurat som Suzann Pettersen, sier markedssjef Anna Storaker i Orkla Confectionery & Snacks Norge.

Golfstjernen vil få en rolle i Bixits nye reklamefilm, aktivisering i andre mediekanaler og på Bixit-butikkmateriell.

- I likhet med Suzann er vi som norsk selskap utsatt for knallhard internasjonal konkurranse fra de aller beste og største. Suzanns prestasjoner viser at det er mulig for norske aktører å hevde seg i konkurransen, noe som er veldig inspirende for våre ansatte enten det er kriging i dagligvarehyllene, arbeid på fabrikk eller andre aktiviteter for å styrke virksomheten og våre merker, sier kommunikasjonsdirektør Robert Rønning

Geir Olav Killingstad i SPM AS, managementselskapet til Tutta, er svært positiv til samarbeidet med Bixit.

– Det er mange sammenfallende verdier mellom Tutta og Bixit. Det at Orkla nå fjerner palmeoljen i Bixit gjør kjeksmerket til et produkt som Tutta kan stå 100 % bak, samt aktivt bruke i sin hverdag både på og utenfor banen, sier han.