Dr Greve vant Merkevareprisen!

Marcus Larsson, Country Manager Norge og Marit Wanvik Halvorsen Customer Director, begge fra Orkla Home & Personal Care, mottar merkevareprisen fra to jurymedlemmer fra DLF. Foto: Erik N.H. Krafft

Marcus Larsson, Country Manager Norge og Marit Wanvik Halvorsen Customer Director, begge fra Orkla Home & Personal Care, mottar merkevareprisen fra to jurymedlemmer fra DLF. Foto: Erik N.H. Krafft

19. oktober fikk Dr Greve Dagligvareleverandørenes forenings Merkevarepris på dagligvarebransjens årlige treff i Tønsberg.

Det er andre året på rad denne prisen blir delt ut. Dr Greve vant prisen fordi de har lykkes i å modernisere en gammel merkevare og nå tilbyr et bredt spekter av delikate produkter med et jordnært og ujålete uttrykk.

Fra juryen het det: Dr Greve er et varemerke som har vært på markedet i over 100 år. Merkets image har blitt modernisert og revitalisert, samtidig som nye produkter nyter godt av den kredibiliteten Dr Greve har bygget opp over mange år. Orkla Home & Personal Care appellerer til følelser når de spiller på kommunikasjonen «skjønnhet på norsk» i konkurransen med de store internasjonale merkevarene. Med dette har de klart å opprettholde troverdighet hos forbrukeren. Imponerende salgstall viser at de har gjort alt riktig i sin posisjonering i markedet. Orkla har økt markedsandelen betydelig både på gamle og nye produkter det siste året.

- Vi er utrolig glade og stolte over å vinne DLFs merkevarepris, sier Marketing Manager Simo Echchafai.

- Dr Greve er Orkla Home & Personal Cares eldste varemerke og startet med såpestykket Dr Greve barnesepe som mange har vokst opp med. Caset handler om transformasjon av et tradisjonsrikt merke fra et enkelt såpestykke til en komplett kroppspleieserie og ett av Norges ledende skjønnhetsmerker. Denne prisen betyr veldig mye for hele organisasjonen som har jobbet siden 2014 med den nye Dr Greve-plattformen, og er et resultat av godt lagspill. Vi gleder oss til fortsettelsen og videre utvikling av Dr Greve-serien, sier Simo.

Blant finalistene i går var også en annen Orkla-merkevare, Grandiosa, og TINEs Litago. Dagligvareleverandørenes forening ønsker med denne prisen å tydeliggjøre merkevarens styrke og posisjon i samfunnet og å dele gode løsninger for å inspirere bransjen til å utvikle merkevarens posisjon.

På Høstkonferansen fikk også Multibev AS (Njie Propud proteinpudding) Årets Innovasjonspris, og Santa Maria Norge AS fikk Årets Samfunnsansvarspris.