Endring i Investor Relations i Orkla ASA

Mattias Orrenius

Mattias Orrenius vil i løpet av første halvår 2018 fratre stillingen som direktør Investor Relations for å gå over i en ny rolle i Orkla.

Mattias Orrenius er utnevnt til Chief Financial Officer i Orkla Confectionery & Snacks Sverige. Hans startdato i denne stillingen er foreløpig ikke fastsatt, og han vil lede Investor Relations inn i første del av 2018 og frem til hans etterfølger er på plass.

Orrenius har vært leder for Investor Relations siden 1. juni 2015. Han har vært ansatt i Orkla siden 2009 og har solid erfaring fra økonomistillinger i ulike deler av konsernet. Orrenius er utdannet siviløkonom fra Ekonomihögskolan ved Universitetet i Lund, Sverige.

- Mattias har gjort en utmerket jobb som direktør for Investor Relations. Vi skulle gjerne sett ham videre i denne stillingen. Samtidig vet vi at han vil bli en verdifull bidragsyter til vekst og verdiskaping i Orkla også fremover som CFO i Orkla Confectionery & Snacks Sverige, sier Jens Staff, konserndirektør Økonomi og Finans.

Rekrutteringsprosessen med å finne en etterfølger til stillingen som direktør Investor Relations vil nå starte.