Ernæring og helse i Orkla

Orklas brosjyre for ernæring og helse

Orklas brosjyre for ernæring og helse er nå oppdatert. Her kan du laste ned nyeste versjon.

- Ernæring og helse inngår som en viktig dimensjon i utviklingen av mat- og drikkevarer i Orklas selskaper. Med brosjyren Orkla´s approach to nutrition and health, ønsker vi å gi våre interessenter et innblikk i hvordan Orkla jobber med dette fagområdet, sier Anders Högberg, fagsjef ernæring og helse i Orkla. En revidert versjon er nå tilgjengelig på Orklas nettside.

Forbrukerne er i økende grad opptatt av ernæring og helse. Samtidig er overvekt et voksende samfunnsproblem. Som en ledende produsent av mat- og drikkevarer kan Orklas selskaper gi et positivt bidrag til folkehelsen ved å utvikle produkter som gjør det enklere for befolkningen å ha et balansert kosthold.

Mindre sukker, mettet fett og salt

- Mye godt arbeid gjøres rundt om i selskapene. Gjennom 2013 har flere av Orklas selskaper gjennomført en rekke initiativ for å redusere mengden sukker, mettet fett og salt i produktene, sier Högberg.

Eksempler på produkter med en forbedret ernæringsprofil er beskrevet nærmere i den reviderte brosjyren Orkla´s approach to nutrition and health.