Gahr Støre besøkte Stranda

Fra venstre: Jonas Gahr Støre, Hans Jostein Langelo og Paul Jordahl. Foto: Bjørn Arild Hatlem, Sunnmøringen.

Jonas Gahr Støre, leder i Arbeiderpartiet, og Knut Storberget, Arbeiderpartiets landbrukspolitiske talsperson, besøkte Grandiosa-fabrikken på Stranda torsdag 21. mai.

Gahr Støre fikk en grundig omvisning på fabrikken av fabrikksjef Hans Jostein Langelo. Paul Jordahl, administrerende direktør i Orkla Foods Norge og konserndirektør Håkon Mageli presenterte Gradiosas historie og arbeidet med å gjøre den folkekjære favoritten sunnere, med mindre mettet fett, mindre sukker og salt.

– Det er ikke dårlig for folkehelsen å spise pizza, sa Jonas Gahr Støre til VG under Stranda-besøket.

– Det er sunt å kose seg, men det er heller ikke bra bare å spise én type mat. Orklas eiere, ledelse og produktutviklere sier at de tar på alvor utfordringen med for mye fett, sukker og salt. Det er bra, sa Jonas Gahr Støre til VG under Stranda-besøket.