Grand Prize til OLW

OLW vant Grand Prize for kampanjen ”Fredagsmys” på årets Orkla Innovation and Advertising Awards på Oslo Plaza torsdag kveld.

Orkla Innovation and Advertising Awards er en årlig, intern Orkla-konkurranse, som holdes for å synliggjøre viktigheten av reklame og innovasjon i vår merkevarebygging. Det var i år ellevte gang Orkla Innovation and Advertising Awards ble avholdt.

Kampanjen ”Fredagsmys” har vært en stor suksess, med en reklamefilm som raskt ble populær og konkurranser som har engasjert det svenske folket. OLW kan vise til en tosifret salgsvekst, og er blitt markedsleder på chips, som er den største snackskategorien. I tillegg til Grand Prize vant OLW også prisen for ”Best Promotion Category”, som var en ny kategori dette året.

De øvrige prisvinnerne:

• ”Best New Launch Advertising Category”: Lilleborg (Define)
  • “Best Advertising for an Established Brand Category”: Lilleborg (Lano)
  • “Best Use of Other Media Category”: Göteborgs Kex (Ballerina Kladdkaka)
  • “Best New Launch Innovation Category”: Nidar (Bergene Melk)
  • “Best Relaunch Innovation Category”: Stabburet (Big One)
  • “Best Actor”: Brand Manager Lars-Erik Jönsson Procordia (Felix Ketchup)

- Juryen har hatt en vanskelig jobb med å velge ut finalister og vinnere. Vi er imponert over mange av kandidatene til årets konkurranse og gleder oss over et generelt høyt nivå på bidragene som er kommet inn. Innovasjon og effektiv markedsføring er våre viktigste verktøy for å skape lønnsom vekst, sier Torkild Nordberg, adm. direktør i Orkla Brands og leder av årets jury.

De øvrige jurymedlemmene var Atle Vidar Johansen, Jan Ove Rivenes, Paul Jordahl, Nils Goller, Robert Sjøborg og Arve Heltne.

Se bilder av arrangementet, vinnerne og de nominerte på Flickr