Growth Prize til Kalev

Adm. dir. Kaido Kaare og resten av Kalev-teamet mottar Orkla Growth Prize. Foto: Marianne Otterdahl-Jensen

Adm. dir. Kaido Kaare og resten av Kalev-teamet mottar Orkla Growth Prize

Kalev ble årets vinner av Orkla Growth Prize. Selskapet mottok prisen for å ha skapt bredbasert vekst i verdi, volum og markedsandeler.

Juryen la vekt på at Kalev har fulgt en klar strategi og levert høy kvalitet på alle nivåer i organisasjonen, fra emballasje og reklame til innovasjon og salg. Det estiske merkevareselskapet, som ble kjøpt av Orkla i 2010, kan vise til en årsvekst på 23 % i driftsinntekter og 160 % i driftsresultat. Kalev har nylig investert 3 mill. euro i nye produksjonsfasiliteter, og selskapet har en sjokoladeproduksjon i verdensklasse.

Kalev mottok prisen på Orkla Growth Awards på Scandic Fornebu Hotel i Oslo onsdag kveld.

De øvrige prisvinnerne var:

• Best Advertising Category: Jotun Paints MENA (Jotun Fenomastic & Jotashield)
  • Best Promotion Category: Pierre Robert SE (Pierre Robert Olympic Promo)
  • Best Packaging Category: Abba Seafood (Abba Herring relaunch)
  • Best B2B Innovation Category: Jotun (Jotun Hull Performance Solutions)
  • Best Core Business Innovation Category: Orkla Brands Russia (Osobiy)
  • Best New Launch Innovation Category: Stabburet (Stabburet “Lettlagde måltider”)

- Den viktigste oppgaven til Orkla som merkevareselskap er å skape lønnsom vekst. Innovasjon og markedsføring har stor betydning for at vi skal nå våre mål. Jeg gleder meg over det høye nivået på finalistene og vinnerne i årets Orkla Growth Awards, og tror vi har alle forutsetninger for å lykkes fremover, sier Orklas konsernsjef Åge Korsvold.

Det er i år 13. gang arrangementet ble avholdt. Årets jury har bestått av Arve Heltne (juryformann), Atle Vidar Johansen, Jan Ove Rivenes, Paul Jordahl, Pål Eikeland, Robert Sjøborg, Nils Goller samt Rune Myrmel (én kategori).

Se bildene fra Orkla Growth Awards på Flickr.com