Her er høstens lanseringer

Nyheter fra Orkla

Fersk grønnsakspasta og et helt nytt pizzamerke er blant de mange nye produktene fra Orkla.

Butikkhyllene fylles nå med en rekke nye produkter. Blant høstens matnyheter er en ny type fersk pasta fra TORO, der deigen inneholder 40 % grønnsaker. Pastaen kommer i smaksvariantene brokkoli og erter, gulrot og blomkål.

- September er et sterkt lanseringsvindu med flere spennende innovasjoner fra Orkla-selskapene.
Nye Pizzabakeriet byr på sprø og luftig italiensk bakt med tipo 0 mel, og setter med dette en ny standard for frossenpizza, sier Arve Heltne, Senior Vice President Orkla Marketing & Innovation. - Med SaritaS Tikka Wrap Kit tar vi indisk mat til et nytt nivå, og utfordrer tacokvelden.

Enklere å velge sunnere

- Helsetrenden med mindre salt, mettet fett og sukker står fortsatt sterkt, sammen med naturlighetstrenden. Nå lanserer vi FUN Light Green, en sukkerfri saft med naturlig farge og 100 prosent naturlig søtstoff fra steviaplanten, sier Heltne.

FUN Light Squeeze er en annen smakfull og sukkerfri liten nyhet som er enkel å ta med seg.

Saken fortsetter etter bildet.

bølge-sept-2015-ekstra

Her er noen av nyhetene fra Orkla i september

Innovativt fra vaskemiddelhyllen

Vaskekapsler fra Blenda Sensitiv og OMO er også blant nyhetene det er verdt å merke seg. Ved hjelp av en ny teknologi kombinerer OMO Power Dose fargebevarings- og flekkfjerningssystem i praktiske engangskapsler, som gjør det enkelt for forbrukeren.

Fokus på design

- Ny bruk av design kjennetegner også flere av lanseringene. Eksempler på dette er Sunsilk Limited Edition, med design inspirert av trendfarger og mønstre, og en ny variant av Naturelle håndsåpe, sier Heltne. - Pierre Robert jobber kontinuerlig med design, og kommer med flere store nyheter, blant annet ull t-skjorte, lue og vanter i Wool Collection og helt nytt design på sportsullkolleksjonen, avslutter han.

Smakfulle snacks- og sjokoladenyheter

Orkla Confectionery & Snacks frister blant annet med Smash! Kuler, Skipper Salte Ubåter og Crispo Kuler. Stratos kommer også med Melky, den første melkefylte sjokoladen uten palmeolje i norske butikkhyller. KiMs byr på en ny serie chips, der smaken er utviklet i samarbeid med en prisbelønt kokk.

Alle Orklas høstlanseringer i Norge