Høstens nyheter fra Orkla

TORO Fersk Grønnsakspasta, Jordan Wipes, Nora syltetøy, Kornmo-kjeks og svanemerket ulltøy fra Pierre Robert.

Sunnere kjeksvarianter, svanemerket ulltøy og mer miljøvennlige vaskemidler er blant nyhetene fra Orkla.

- Økt fokus på sunnhet og naturlighet kjennetegner høstens lanseringer. Flere av nyhetene våre møter også forbrukernes ønske om gode miljøvalg i hverdagen, sier Arve Heltne, Senior Vice President i Orkla Marketing & Innovation.

- Klar-serien er et godt eksempel på et nytt og mer bærekraftig alternativ, der vi lanserer produkter innen de viktigste vask og rengjøringskategoriene, legger han til.

Blant matnyhetene er TORO Fersk Grønnsakspasta med rotfrukter. Nora byr på eple- og pæresyltetøy med 80 % frukt, og flere av bakemiksene fra TORO kommer i glutenfrie varianter.

«Bedre for deg»

I kjeks- og snackshyllen byr Kornmo 7 på sunnere kjeks med færre ingredienser, mens Crisps frister med ovnsbakt chips med 70 % mindre fett enn vanlige chipsvarianter.

- I arbeidet med å gjøre folkefavorittene våre litt sunnere med mindre salt, sukker og fett setter vi god smak høyt. Bokstavkjeks med 45 % mindre salt og ovnsbakte chips med mindre fett er eksempler på dette. Vi lanserer også sukkerfrie halslinser fra Doc’, sier Heltne.

Maxim byr på proteinpulver og barer med lavt sukkerinnhold, mens Nutrilett lanserer flere barer med naturlige ingredienser som chia og nøtter, og en ny shake som kombinerer blåbær og kvarg.

«Fri for»-produkter

- Naturlighetstrenden gjør seg også gjeldende innenfor personlig pleie, der vi blant annet lanserer nye ansiktskremer fra Aqua Derma og Dr Greve med enklere formuleringer, og flere andre spennende nyheter, forteller Heltne.

Blant andre nyheter Heltne mener det er verdt å merke seg, er Jordan tannbørster med timer som gjør tannpussen enklere for de minste barna, og Dr Greve dusjrefill.

Mer miljøvennlige vaskemidler

JIF Allrent introduserer mer konsentrerte rengjøringsprodukter som gir mindre emballasje. Gode nyheter for miljøet er også nye Jordan Wipes, som er 100 % komposterbare og kan kastes sammen med matavfallet.

Svanemerket favoritt

Pierre Roberts fargerike ulltøy til barn er mange barnefamiliers favoritt. Nå er det populære ullundertøyet også svanemerket.

- Vi er stolte over å kunne levere på Svanemerkets kriterier. Svanen stiller strenge miljøkrav til hele produksjonsprosessen, i tillegg til sosiale krav om gode arbeidsforhold. Svanemerket er et velkjent og pålitelig symbol som gjør det lettere for norske familier å gjøre et mer bærekraftig valg, og det er viktig i en travel hverdag. Vi har også gått over til GOTS-sertifisert økologisk bomull på Pierre Roberts bomullsundertøy til barn, samt vårt bomullsundertøy til dame, som vi sertifiserte i fjor vinter, sier administrerende direktør i Pierre Robert Group, Hege Holter Brekke.

Disse og flere andre produktnyheter fra Orkla er i disse dager på vei ut til butikkhyllene.