Idun Industri AS kjøper 51% av aksjene i Italiensk Bakeri AS

Idun Industri kjøper 51 % av aksjene i Italiensk Bakeri AS, og styrker sin posisjon innen bake-off-segmentet.

Italiensk Bakeri AS driver bakerivirksomhet på Lierskogen med hovedfokus på italienske produkter. Selskapet hadde i 2014 en omsetning på 10 millioner og 13 ansatte.

- Gjennom dette kjøpet styrker Idun sin posisjon innen bake-off segmentet, ved å kunne tilby premium italienske produkter til hele det norske bakerimarkedet. Vi vil videreføre Italiensk bakeri som håndverksbakeri, men rendyrket på italienske spesialiteter hovedsakelig focaccia, sier direktør for bake-off Øyvind Øverdal i Idun Industri.

- For Italiensk Bakeri har det vært viktig å finne en ny eier som kan bidra til vekst og samtidig videreføre en høy servicegrad overfor våre kunder. Vi er derfor godt fornøyd med at Idun kommer inn som majoritetseier, sier Ettore Lo Monaco i Italiensk Bakeri AS.

Partene er enige om å ikke offentliggjøre kjøpesummen.

Idun Industri AS er en produsent og leverandør av bakeingredienser, serviceartikler og bake-off til det norske bakerimarkedet. Selskapet hadde i 2014 en omsetning på 820 millioner og 135 ansatte.

Idun Industri AS er 100% eid av Orkla ASA.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Øyvind Øverdal, direktør bake-off i Idun Industri AS

Ettore Lo Monaco, daglig leder i Italiensk Bakeri AS