Idun Industri kjøper 77 % av Marcantonio Foods Ltd

Marcantonio logo

Idun Industri AS har inngått en avtale om å kjøpe aksjemajoriteten i Marcantonio Foods Ltd, og styrker dermed sin satsing på iskremtilbehør og -ingredienser i Storbritannia.

Marcantonio Foods er et familiedrevet selskap med røtter tilbake til 1895. De er en ledende leverandør av tilbehør og ingredienser til isbarer og iskremprodusenter i Storbritannia. Selskapet har produksjon av is- og dekorkjeks i Barking, utenfor London. I 2011 hadde Marcantonio Foods en omsetning på GBP 7,6 mill. Selskapet har totalt 55 ansatte. Marcantonio-familien fortsetter som medeiere og er med i den videre ledelse og utvikling av selskapet.

- Gjennom kjøpet av Marcantonio Foods får Idun Industri en spennende mulighet for å utvikle sin posisjon som leverandør til den engelske iskrembransjen. Siden 2010 har vi vært til stede gjennom Call Caterlink, og nå styrker vi vårt tilbud ytterligere. I tiden fremover skal begge selskaper fortsette å arbeide for å tilby service og produkter av høy kvalitet, og være kundens foretrukne leverandører, sier direktør for Idun Industris iskremvirksomhet, Tor Osmundsen.

- Marcantonio Foods har en lang historie og et sterkt navn i iskrembransjen. Vi tror at Idun Industri med kjøpet av Marcantonio Foods, og gjennom sin eksisterende virksomhet, har gode forutsetninger for å bli den ledende leverandøren i Storbritannia. Marcantonio-familien ser frem til å være en del av dette, sier adm. direktør i Marcantonio Foods, Philip Marcantonio.

Partene er enige om ikke å offentliggjøre kjøpesummen.

Idun Industri er en ledende leverandør av bakeriingredienser til bakerier, konditorier og næringsmiddelindustrien i Norden. Selskapet har syv datterselskaper og hadde i 2011 en omsetning på 950 mill. kroner. Idun Industri er en del av Orkla Food Ingredients.