Karin Aslaksen slutter i Orkla

EVP HR Karin Aslaksen slutter etter en lang karriere i Elkem/Orkla for å søke nye utfordringer utenfor konsernet.

- Jeg kom inn i HR-stillingen for å bidra til transformasjonen av industrikonsernet Orkla. Denne fasen er nå over, og fremover er fokus på merkevarebygging. Jeg har hatt gleden av å arbeide sammen med mange dyktige mennesker i ulike deler av konsernet. Jeg ønsker dere alle lykke til videre, sier Karin Aslaksen.

Aslaksen startet i Elkem i 1996 med ansvar for organisasjonsutvikling og innføring av Lean Operations. Hun gikk inn i konsernledelsen i Elkem i 2003 med ansvar for strategisk HR/HMS/Lean. Aslaksen har vært medlem av konsernledelsen i Orkla siden 2010, og har lang erfaring med endringsprosesser i forbindelse med nyetablering, integrasjon, salg og avvikling.

- Karin Aslaksen har nedlagt et stort og viktig arbeid i forbindelse med de mange store endringsprosessene som selskapet har vært igjennom. Vi takker Karin Aslaksen for hennes innsats for konsernet, og ønsker henne lykke til med nye utfordringer utenfor konsernet, sier konsernsjef Åge Korsvold.

Karin Aslaksen fratrer med virkning fra 1. februar. Arbeidet med å finne hennes etterfølger er igangsatt.