Klart for nyhetsslipp fra Orkla

Aqua Derma og Grandiosa Original Deluxe

Nye produkter og relanseringer fra Orkla finnes i butikkhyllene, frysedisken og på apotek fra 16. februar.

Den største lanseringen nå i februar er ansiktspleieserien Aqua Derma fra Lilleborg, som kommer både i dagligvare og apotek. Produktene inneholder aktive ingredienser fra havet, blant annet ekstrakt fra norsk lakserogn. Aqua Derma-serien er ellers fri for parabener, alkohol, mineralolje og silikoner, og svarer på forbrukernes krav om naturlige produkter.

Define Pure Therapy, en hårpleieserie fri for silikoner, parabener og fargestoffer og som lanseres i apotek, er et annet eksempel på den samme trenden.

I frysedisken er den store nyheten Grandiosa Original Deluxe. Den har toppingen til Grandiosa Classic og sprø ostebunn, som ble lansert med forårets suksess Grandiosa Helmax.

-Vi ser ellers at fisk, asiatiske smaker og helse fortsatt er tydelige trender – i tillegg til naturlighet, sier Arve Heltne, Senior Vice President i Orkla Commercial Excellence.

Orkla lanserer Stabburet Kokkeklar Kremet Laksesuppe og TORO Middagsklar Mild Tomatsaus til ovnsbakt torsk, for å gjøre det enklere for folk å spise fisk. TORO Thai Panang Curry og TORO Thai Red Curry er kjølte ferdigretter som møter den økende interessen for asiatisk mat blant forbrukerne. Relanseringen av ferdigrettene Saritas Tikka Masala, Saritas Tandoori Kylling og Saritas Korma Kylling svarer også på den asiatiske trenden.

- Flere av Orklas produkter inngår i det daglige kostholdet til mange forbrukere. Orkla er opptatt av å utvikle sunnere produkter, og har de siste årene redusert salt, sukker og mettet fett i en rekke produkter. Folkefavoritten Stabburet leverpostei relanseres nå med en gunstigere fettsammensetning og et lavere innhold av salt, sier Heltne.

Nyheter i Norden
I Sverige er et helt nytt frokostprodukt, Paulúns ovnsristet supermüsli, blant de største lanseringene. Havrefrutti fra Risifrutti, som er et havrebasert mellommåltid, er en annen nyhet som svarer på trenden om sunnere mellommåltider for folk på farten. Andre store nyheter i Sverige er laktosefrie varianter av Abba Middagsklart og vegetarisk Felix Ekologisk Mustig Soppa.

I Danmark lanserer Pastella Verdens første grønnsakspasta med hele 40 % grønnsaker og Nemfisk lanserer en skalldyrssaus for ovnsbakt rødspette.

I Finland er Grandiosa Glutenfri Pizza og Felix laktosefrie sauser for ovnsbakt fisk de største lanseringene.

En av de nordiske lanseringene er et omega-3-produkt for seniorer, Möller’s Pharma Aktiv. Fra Pierre Robert Group kommer årets undertøysnyheter i form av boxere, hipsters, basistopper og T-skjorte for menn.