Kolding Salatfabrik solgt til Wernsing Scandinavia

Det er inngått en avtale om salg av Kolding Salatfabrik, med virkning fra 1. februar 2013. Kjøper er Wernsing Scandinavia.

Avtalen som er inngått innebærer at hovedaksjonær Dragsbæk, sammen med medeierne New Food Kolding og Skovsgaarde Aps, selger 100 prosent av aktivitetene i Kolding Salatfabrik til Wernsing Scandinavia. Kolding Salatfabrik hadde 40 medarbeidere ved utgangen av 2012.

Partene er enige om ikke å offentliggjøre kjøpesummen.

Kolding Salatfabrik ble grunnlagt i 1947 i Kolding i Danmark. Selskapet produserer majonesbaserte salater, majones, remulade, dressinger og sauser, og eksporterer til blant annet Sverige, Spania, Tyskland og Russland. Dragsbæk har vært hovedaksjonær i Kolding Salatfabrik siden 2007.

- Vi er meget fornøyd med å ha inngått en avtale om salg av Kolding Salatfabrik til Wernsing Scandinavia. Dette er et konsern som har kompetanse og erfaring innen Kolding Salatfabriks kjernevirksomhet, og vi har tro på at Wernsing Scandinavia vil bli en god eier, sier Johs Søndergaard, adm. direktør i Dragsbæk.

- Vi overtar et spennende selskap, som har en solid posisjon i markedet. Oppkjøpet av Kolding Salatfabrik styrker vår posisjon på det danske markedet for salater, majones, remulade, dressinger og sauser. Vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet med kunder, leverandører og øvrige samarbeidspartnere, sier Johannes Nielsen, adm. direktør i Wernsing Scandinavia.

Den nye ledelsen i Kolding Salatfabrik består av adm. direktør Johannes Nielsen og salgsdirektør Leif Østergaard.