Lanseringer fra Orkla-selskapene

Noen av vårens lanseringer fra Orkla Foods Sverige og det danske selskapet Naturli’ Foods

Her får du en smakebit på noen av lanseringene fra Orkla-selskapene utenfor Norge.

Økologisk og naturlig er en trend som preger flere av vårens lanseringer fra blant annet Orkla Foods Sverige og det danske selskapet Naturli’ Foods, som er en del av Orkla Food Ingredients-familien*.

Sunn mat som smaker godt

Fokus på økologi og mindre sukker er gjennomgående for lanseringene fra Orkla Foods Sverige. Et eksempel på dette er Felix Ekologisk risgröt med naturlige råvarer.

- Produktutviklerne våre tar hele tiden nye steg, med smak i fokus. Nå har de lykkes med å lage økologisk variant av denne folkefavoritten, uten å gå på kompromiss med den kjente og kjære smaken, sier Arve Heltne, Senior Vice President Orkla Marketing & Innovation.

Suksessen med Paulúns tas videre, med knekkebrød laget på naturlige ingredienser. Paulúns Superknäcke er bakt på surdeig, inneholder 26 % frø, og er uten tilsatt sukker.

Plantebasert økologisk iskrem

- OFI-selskapet Naturli’ Foods byr på flere spennende innovasjoner under det økologiske merket Naturli’. Blant nyhetene er en 100 % plantebasert is laget på økologiske råvarer, som kommer i smaksvariantene blåbær og bringebær, sier Heltne.

Danske forbrukere kan også glede seg over flere plantebaserte alternativer til kjøtt, Naturli’ Veggieburger, Veggie Bolognese og Veggie Stroganoff, som alle er laget på økologiske råvarer. Naturli’ Seitan er laget av hveteprotein, ligner kjøtt både i smak og konsistens, og har et høyt proteininnhold.

Kjente produkter i nye markeder

Selskapet Vitana lanserer baksemikser og mel i glutenfrie varianter i Tsjekkia og Slovakia. Suslavicius-Felix går inn i en ny kategori med de sunne og smakfulle frokostblandingene Paulúns Granola og Paulúns Ugnsristad Supermüsli, som allerede er en stor suksess i Sverige. Ballerina Bites, som er blitt populær i det svenske markedet, tas videre med nye varianter, og lanseres også i Norge nå i mai.

*Det danske selskapet Naturli’ Foods er et datterselskap av Orkla Food Ingredients-selskapet Dragsbæk.