Abba Middagsklart:

Lett å lage god fisk til hele familien

Abbas Middagsklart

Abba Middagsklart er det nyeste varemerket i Abba Seafoods portefølje: et sortiment av produkter som gjør det lett å lage fisk som hele familien liker. Lansering er blitt godt mottatt i det svenske markedet.

Abba Middagsklarts nåværende sortiment består av sauser, pesto og grytebaser der det eneste du behøver å gjøre er å tilsette laks. Produktene blir produsert i Bohuslän i Sverige, og inneholder ingen tilsetningsstoffer.

Bakgrunnen for produktlanseringen er bla. Abba Seafoods egne undersøkelser som viser at 70 pst av den svenske befolkningen ønsker å spise mer fisk, men at de av ulike årsaker ikke lager fisk så ofte som de vil. De opplever at fisk er vanskeligere å servere enn kjøtt, man er usikker på hvilken fisk man skal velge og hvordan man best skal tilberede akkurat den fisken og man er redd for at den ikke smaker godt nok, spesielt for barna.

Vellykket lansering – nye produkter kommer høsten 2012

Abba Seafoods løsning er Middagsklart og siden lanseringen høsten 2011 er den blitt godt mottatt. Siden uke 40 er det solgt over 2 millioner poser med Middagsklart – tilsvarende 8 millioner porsjoner. Høsten 2012 lanserer Abba Seafood flere Middagsklare produkter.

Abba Middagsklart er så langt kun lansert i Sverige.

Om Abba Seafood

Abba Seafood ble grunlagt 1838 og er Nordens ledende produsent av mat fra havet, og har kjente varemerker som Abba, Kalles, Grebbestads og Ejderns.
Abba Seafood omsetter årlig ca SEK 1,2 milliarder og har ca. 350 ansatte.  Selskapet har vært en del av Orklakonsernet siden 1995.
De aller fleste produktene produseres i Kungshamn i Bohuslän, der Abba har hatt fabrikk siden 1920-tallet. I Uddevalla er sentrallageret og hovedkontoret er i Göteborg.
Abba Seafood er størst på det nordiske markedet, men eksporterer også produkter till ca. tretti land.