Möller’s Tran vant merkevareprisen!

20. oktober fikk Möller’s Dagligvareleverandørenes forenings Merkevarepris på dagligvarebransjens årlige treff i Tønsberg.

Det er første gang denne prisen blir delt ut. Möller’s vant prisen for å ha engasjert det norske folk gjennom mange år med engasjerende kampanjer og god kunnskapsformidling.

Fra juryen het det: Möller's Tran skårer høyt på samtlige kriterier som er satt til prisen. Möller's har tydelige og kjente verdier som sunnhet og helse, naturlighet og tradisjon. I en årrekke har Möller's skapt engasjement hos det norske folk med sterke reklamekampanjer og slagord som «Har du tatt for mye Möller's Tran?». De siste tre årene har markedsandelen på deres flytende tran ligget på ca. 97 prosent.»

- Vi er utrolig glad for og stolt over denne prisen. Möller’s har vært på markedet i over 160 år og er blitt foretrukket gjennom generasjoner. Mange har vokst opp med den grønne flasken på frokostbordet, og den er blitt et symbol på god folkehelse. For oss er det utrolig inspirerende å få jobbe for at enda flere nordmenn skal ta tran for å bevare helsen, sier Rannveig B. Krane, Country Manager i Orkla Health Norge.

Blant finalistene i går var også Mondelez Norge med Freia Melkesjokolade og Krefting med Plumbo. Det er altså første gang i år at prisen deles ut, og Dagligvareleverandørenes forening ønsker med denne prisen å trekke frem gode eksempler på hvordan merkevarene har en betydelig rolle og verdi for forbruker og samfunn. Dagligvareleverandørenes forening skal dele gode løsninger for å inspirere bransjen til å utvikle merkevarens posisjon.

På Høstkonferansen fikk også Kavli (MiniSkyr) Årets Innovasjonspris, og Brynhildgruppen AS fikk Årets Samfunnsansvarspris.