Skip to main content

Norges sterkeste merkevare

Zalo er for andre år på rad kåret til Norges sterkeste merkevare i TNS Gallups årlige merkevareindeks.

Jif, OMO Color og Stabbur-makrell ligger på henholdsvis fjerde, niende og attende plass i samme test, alle opp fra i fjor. Alle produktene er produsert av Orkla-selskaper. 

Marketingdirektør Per Olav Ramstad tror overlegen produktkvalitet over tid, den særegne formen på flasken og at produktet er enkelt i bruk er gode grunner til førsteplassen.

- Zalo er et ikon og hører hjemme på alles kjøkken. Flaskefasongen har vært uendret siden 60-tallet og er innarbeidet i det norske folk. Vi kunne hatt Zalo uten etikett, og folk ville kjent den igjen på form og farge. Det er en unik kombinasjon. Ukomplisert, enkelt og veldig effektivt, sier han.

Scorer høyt
Jif, OMO Color og Stabbur-makrell i tomat ligger på henholdsvis fjerde, niende og attende plass i samme test. Alle har rykket opp på listen siden fjorårets undersøkelse.