Skip to main content

Nyhetsslipp fra Orkla

Noen av nyhetene fra Orkla: Bare Bra fra TORO, Småsulten nøttebar og popcorn og Lano parfymefri håndsåpe og dusjsåpe.

De nye produktseriene Bare Bra fra TORO og Småsulten er blant Orklas mange februarnyheter.

Bare Bra fra TORO er en serie med sunne matvarer som smaker godt. I første omgang lanseres frokostblandingene Supergranola og Supermüsli, Supergrøt og Superris. Småsulten kan blant annet friste med markedets sunneste nøttebarer og porsjonspakninger med popcorn i tre smaksvarianter.

Mer av det gode

- Med Bare Bra tilbyr vi flere gode frokostblandinger, grøt og spennende middagstilbehør. Produktene er laget helt uten sukker og med kun naturlige råvarer, og svarer godt på det vi har sett i kostholdsundersøkelsen vår, Orkla Matbarometer, forteller Arve Heltne, Senior Vice President, Orkla Marketing & Innovation.

Gjennom det nye merket Småsulten satser Orkla på sunnere snacking:
- Med smakfulle nøttebarer med litt mørk sjokolade og bær, nøtteblandinger og små popcornposer tilbyr Småsulten sunnere alternativer når du er på farten og trenger energipåfyll, sier Heltne.

Blant matnyhetene er Idun Mors Hjemmebakte Surdeig med Fullkornshvete, to nye bakemikser fra TORO og SaritaS Nanbrød med smak av koriander og hvitløk. Hverdagsfavorittene Grandiosa, BigOne og Pizzabakeriet kommer med nye smaker. I kjekshyllen frister Kornmo med Fullkornscookies med 50 % fullkorn, mens årets smak på FUN Light er bringebær og granateple.

Sunnere folkefavoritter

Orkla er opptatt av å utvikle produkter med mindre salt, sukker og mettet fett. Eksempler på dette er Nora Syltetøy uten tilsatt sukker, som er et friskt syltetøy med hele 80 % bær, og Idun Tomatketchup med mindre sukker. Stabburet Picnic har redusert salt og bedret smak, og er nå Nøkkelhullsmerket.
TORO, Idun, Nora og Vestlandslefse lanserer mindre porsjonsstørrelser og mindre volumenheter.

- Vi tar også grep på Nutrilett, som gjennomgående har fått mindre sukker, færre kalorier og flere naturlige ingredienser. Maxim kommer med nye protein- og energibarer, sier Heltne.

«Fri for»-produkter

Bliw kommer med en Svanemerket såpeserie med ingredienser fra Skandinavisk natur. Favoritten Lano lanserer nå parfymefri håndsåpe og dusjsåpe spesielt utviklet for sensitiv hud. Vaskemiddelet Blenda Sensitiv uten fargestoffer og parfyme relanseres med en ny type forpakning som er gode nyheter også for miljøet. Blant andre produkter som er verdt å merke seg, er Solidox Junior som har fått samme fluornivå som voksen tannkrem, men med den gode milde smaken som barna liker.

- Pierre Robert lanserer både helt nye, innovative produkter og relanserer bestselgerne med klare produktforbedringer, legger Heltne til avslutningsvis.