Orkla Friends Fund:

Orkla Confectionery & Snacks Sverige velger Min Stora Dag

Min Stora Dag

Min Stora Dag er utpekt av Orkla Confectionery & Snacks Sverige til å motta 100.000 kroner fra Orkla Friends Fund, og 150 syke barn kan glede seg til å få gå på Melodifestivalen 2016.

Min Stora Dag er en svensk veldedighetsstiftelse som jobber for å gi syke barn i Sverige et avbrekk fra en hverdag preget av sykehusrutiner. I år får mer enn 3000 syke barn være med på ulike aktiviteter arrangert og finansiert av stiftelsen, som har prinsesse Madeleine som sin høye beskytter.

Det er Orkla Confectionery & Snacks Sverige som har valgt ut Min Stora Dag til å motta novembertildelingen av Orkla Friends Fund. De har også samarbeidet med stiftelsen om å finne frem til et konkret formål for de 100.000 kronene.

- Vi synes Melodifestivalen er en flott aktivitet, som vi vet mange barn synes det er stas å få overvære. Det er gledelig at vi kan bidra til en av gruppeaktivitetene til Min Stora Dag, og siden delfinalene i Melodifestivalen er spredt fra nord til sør vil også tilbudet omfatte mange barn i flere deler av Sverige, sier Stina Petrini, kommunikasjonssjef i Orkla Confectionery & Snacks Sverige.

Hun legger til at Melodifestivalen er Sverige største underholdningsprogram og en stor folkefest på stedene hvor delfinalene arrangeres. OLW har vært stolt sponsor av Melodifestivalen i over ti år.

Om Orkla Friends Fund

Bakgrunnen for ideen om Orkla Friends Fund er å etterleve Orklas nye visjon «Din venn hver dag». I det nye Orkla-kompasset er de strategiske pilarene blitt utvidet med en femte pilar, «Samfunn», og Orkla Friends Fund er også en markering av dette. Primært skal tildelingen skje under kategorien «Ernæring og helse», men med «Samfunnsansvar» som alternativ.

MTR Foods i India var første selskap ut. De valgte Akshaya Patra-stiftelsen som mottaker av bidraget på 100.000 kroner i september. Lilleborg Profesjonell valgte Kirkens Bymisjon og aksjonen «Gled en som gruer seg til jul». Orkla Confectionery & Snacks Sverige, som nå har valgt Min Stora Dag, sender samtidig stafettpinnen videre til Odense Marcipan i Danmark, som får i oppdrag å finne et veldedig formål som skal motta 100.000 kroner fra Orkla Friends Fund i desember.