Skip to main content

Orkla Confectionery & Snacks ble årets vinner av Orkla Growth Prize

Foto: Frederic Boudin

Foto: Frederic Boudin

31. mai entret Orkla Confectionery & Snacks scenen for å ta imot heder, ære og den aller gjeveste prisen under årets Orkla Growth Awards.

Juryen la vekt på Orkla Confectionery & Snacks’ evne til å skape bredbasert vekst i alle markeder. 

I begrunnelsen het det blant annet:

«Årets vinner kan skryte av bredbasert vekst i alle markeder. Dette har de oppnådd gjennom å lansere smakfulle innovasjoner, samtidig som de har evnet å fokusere på sterke vekstinitiativ i kjernevirksomheten.»

Konsernsjef Peter A. Ruzicka delte ut prisen under Orkla Growth Awards på The Qube ved Oslo Lufthavn Gardermoen onsdag kveld:

- Å lykkes med innovasjoner er helt avgjørende for å skape vekst. Det er gledelig å se det høye nivået på finalistene i årets Growth Awards og alt det gode arbeidet som skjer på tvers av Orklas selskaper for å få til vekst, sier Peter A. Ruzicka.

De øvrige prisene som ble utdelt, var:

  • Innovation: Naturli' Foods A/S (Naturli')
  • Brand & Packaging Design: Orkla Care AB (Cederroth First Aid Kits) 
  • Consumer Communication: Orkla Confectionery & Snacks Norge (Smash!)
  • Best Sales Growth Initiative: Jotun (The Jotun Way) 
  • Brand Strength: Orkla Health (Möller’s)
  • Best Operations Initiative: Orkla Confectionery & Snacks Norge (Rapid assessment Nidar factory) 
  • Best One Orkla Initiative: Orkla Health and Vitana (Cross production & sales)

I tillegg ble det delt ut en CSR-pris, som gikk til Pierre Robert Group og Orkla Foods Sverige.

Orkla Growth Awards ble i år arrangert for 17. gang. I alt var det 169 nominasjoner fordelt på syv ulike vekst- og innovasjonskategorier, og av disse ble det valgt ut 35 finalister. Nytt av året var innføringen av prisene Brand Strength og CSR.

Årets jury har vært ledet av Peter A. Ruzicka og har for øvrig bestått av Atle Vidar Nagel Johansen, Stig Ebert Nilssen, Ann-Beth Freuchen, Pål Eikeland, Karl Otto Tveter, Maria Borge Andreassen, Mirjam Hamnen og Arve Heltne.

I tillegg har følgende personer deltatt i juryeringen:
Johan Clarin (Best Operations Initiative)
Nils Goller (Best Brand & Packaging design)
Karina Dahling Ehrenclou (Best Sales Growth Initiative)
Jens Bjørn Staff (The Orkla Growth Award winner)