Orkla Foods Sverige kjøper Anamma Foods

Produkter fra Anamma Foods

Orkla Foods Sverige kjøper det svenske matvareselskapet Anamma Foods AB, som produserer dypfryste, veganske retter.

Eierskiftet skjer formelt den 1. juni 2015.

Anamma har utviklet seg til et kjent merke for forbrukere som ønsker å redusere sitt kjøttinntak eller helt erstatte kjøtt i kostholdet. Under mottoet «Alltid 100 % vego» tilbyr Anamma Foods dypfryste soyabaserte produkter, helt uten kjøtt, egg eller meieriråvarer.

- Vegetar- og veganmat er en spennende kategori i rask vekst, og dette er en investering helt i tråd med Orkla Foods Sveriges strategiske satsing på helse. Anamma er dessuten et varemerke som vi mener vil komplettere vår eksisterende produktportefølje på en utmerket måte, sier Patrik Andersson, adm. direktør i Orkla Foods Sverige.

Anamma Foods vil drives som et datterselskap av Orkla Foods Sverige. Produksjonen vil skje ved Anamma Foods' fabrikker i Simrishamn og Vadensjö.

Orkla ASA
Oslo, 8. mai 2015

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Eva Berglie, pressesjef, Orkla Foods Sverige
E-post: eva.berglie@orklafoods.se

Om Anamma Foods

Anamma Foods eies og drives i dag av tre gründere. Virksomheten produserer dypfryste soyabaserte veganske produkter. Anamma Foods har egen produksjon i Simrishamn og Vadensjö. Selskapet omsatte for SEK 44 mill. i 2014 og har 25 ansatte.