Orkla Growth Award til Orkla Foods Norge

Orkla Foods Norge ble årets vinner av Orkla Growth Award med Take Away Pizza fra Big One.

Juryen la vekt på selskapets sterke innovasjonsevne ved å ta take away-pizza inn i dagligvarekanalen, og på den måten skape betydelig vekst ved å utvide markedet for dypfryst pizza. Siden lanseringen i september 2012 har Take Away fra Big One vært en suksess blant norske forbrukere og kan vise til høye salgstall. Orkla Foods Norge fikk i tillegg ros for tydelighet og god gjennomføring i hele marketingmiksen ved lanseringen av produktet.

Orkla Foods Norge mottok prisen på Orkla Growth Awards på Scandic Fornebu Hotel i Oslo tirsdag kveld.

De øvrige prisene som ble utdelt var:

• Best Advertising: Lilleborg (Milo)
  • Best Promotion: Orkla Foods Sverige (The Friends Promotion)
  • Best Packaging: Tre sølvpriser: Orkla Foods Norge (Toro Krydderiet), Orkla Foods Norge (Take Away fra Big One) og Orkla Foods Sverige (Felix Mustig Soppa)
  • Best Core Business Innovation: Orkla Foods Sverige (Abba Middagsklart)
  • Best New Launch Innovation: Orkla Foods Norge (Take Away fra Big One)
  • Best Sales Growth Innovation: Orkla Confectionery & Snacks Norge (Nidar smågodt i løsvekt)

I tillegg ble det i år delt ut en ekstra pris for Orklas beste skuespiller. Denne gikk til Lise Holm-Glad fra Lilleborg for hennes rolle i reklamefilmene for Define Haircare

- Å skape lønnsom vekst er vår viktigste oppgave som merkevareselskap. For å nå målene vi har satt oss er innovasjonsevne og god markedsføring avgjørende. Jeg gleder meg derfor over det høye nivået på finalistene og vinnerne i årets Orkla Growth Awards, sier Orklas konsernsjef Åge Korsvold.

Orkla Growth Awards ble i år arrangert for 14. gang. I alt var det 157 nominasjoner fordelt på seks vekst- og innovasjonskategorier og av disse ble det valgt ut 47 finalister.

Årets jury har vært ledet av Åge Korsvold og har for øvrig bestått av Atle Vidar Johansen, Paul Jordahl, Pål Eikeland, Christer Åberg, Stig Ebert Nilssen, Robert Sjøborg, Mirjam Hamnen, Rune Myrmel og Arve Heltne.