Orkla er bransjens beste arbeidsgiver

Hege Aamotsmo, HR Direktør i Orkla Confectionery & Snacks, og Cathrine Paus, Jr. HR Partner i Orkla. Foto: Line Slotnæs

Hege Aamotsmo, HR Direktør i Orkla Confectionery & Snacks, og Cathrine Paus, Jr. HR Partner i Orkla. Foto: Line Slotnæs

Orkla er kåret til best i sin bransje i Universums kåring av Norges mest attraktive arbeidsgiver.

- Vi er veldig stolt av resultatet. Jeg tror grunnen til at vi scorer så høyt, er at det er mange som ser at vi kan tilby flere ulike jobbmuligheter. Orkla eier hele verdikjeden fra A til Å. Det betyr at vi tilbyr ulike karriereveier og gode muligheter for videreutvikling. Samfunnsansvar står høyt på Orklas agenda, det er viktig for oss og for jobbsøkere. Orkla er et suksessrikt selskap, som kan vise til gode resultater. Vi har sterke fagmiljøer med mange flinke medarbeidere. Vi er kort sagt et vinnerlag som dyrker talent, mangfold og lagspill. Jobbsøkerne tiltrekkes av dette, sier Hege Aamotsmo, HR Direktør i Orkla Confectionery & Snacks.

Orkla inngår i bransjen FMCG, Fast Moving Consumer Goods, som på godt norsk er ulike forbruksvarer som omsettes i store mengder. Sølv- og bronseplassen innen FMCG-bransjen gikk til L’Oréal og TINE, mens Coca-Cola fikk fjerdeplassen.

Orkla kommer på 17. plass når økonomer skal kåre Norges beste arbeidsgiver uavhengig av bransje. På pallplass er DNB, Innovasjon Norge og Google.

Universum er en internasjonal virksomhet som spesialiserer seg innenfor Employer Branding. Universum Topp 100 bygger på Universum Professional-undersøkelsen, som er besvart av yrkesaktive innen økonomi, teknologi, jus, data/IT og humaniora rundt om i landet. Undersøkelsen fokuserer på fire områder: arbeidsgivers omdømme, mennesker og kultur, lønn og muligheter for forfremmelse, og arbeidsoppgaver. Det er 13. året på rad yrkesaktive akademikere besvarer spørsmål som angår deres forventninger til arbeidslivet, karrieren og potensielle arbeidsgivere.

Universum 2016: Most attractive employers Norway