Orkla jakter på nye bærekraftsidéer blant unge

På initiativ fra Monica Skog Ravn (til venstre) i Orkla Home and Personal Care, har Orkla inngått samarbeid med The Innovation Effect. Nina Skalstad leder prosjektet.

Orkla har i samarbeid med The Innovation Effect etablert prosjektet «Young Sustainabillity Impact» for å få idéer til nye og fremtidsrettede bærekraftsløsninger.

Gjennom Orkla Friends Fund har Orkla inngått samarbeid med The Innovation Effect, et ungt selskap som kobler studenter og selskaper med innovative prosjekter, og innovasjonsprogrammet Skills2Grow. Prosjektet har fått navnet «Young Sustainability Impact».

- Bærekraft står høyt på agendaen i Orkla, og vi ønsker med dette innsiktsprosjektet å få nye perspektiver og idéer fra engasjerte studenter som er opptatt av temaet, sier Arve Heltne SVP Orkla Marketing & Innovation.

The Innovation Effect har rekruttert et tverrfaglig studentteam med studenter fra ulike miljøer som alle deler et felles engasjement for bærekraft.

- Å samarbeide med «den nye generasjonen» skal bidra til at Orkla kan innovere mer treffsikkert og raskere i nye kanaler og markeder, for nettopp å treffe denne yngre målgruppen bedre enn hva vi gjør i dag, sier Monica Skog Ravn, Nordic Marketing Director i Orkla Home and Personal Care.

Prosjektet har en varighet på åtte uker, og hensikten er å kartlegge hva studenter, gründere og ulike oppstartsbedrifter tenker rundt Orklas fremtidsscenario, «Young Sustainability Impact», og komme opp med forslag til løsninger basert på innsikten.

- Vi er spent på hva som rører seg i start-up miljøene og blant de unge, og gleder oss til å få presentert resultatene fra prosjektet live på scenen under Oslo Innovation Week, sier Nina Skalstad, Senior Project Manager New Growth and Innovation i Orkla Home & Personal Care.

Oslo Innovation Week er Europas største innovasjonskonferanse, og går av stabelen 17. – 23. oktober.

Facts

Om Orkla Friends Fund

Orkla Friends Fund ble introdusert i forbindelse med lanseringen av Orklas visjon «Din venn hver dag. Siden september i fjor har ulike Orkla-selskaper blitt utpekt til å få gi midler fra Orkla Friends Fund til et veldedig formål. Primært har tildelingene vært i kategorien «Ernæring og helse», men med «Samfunnsansvar» som alternativ. Les mer om  Orkla Friends Fund>

Om The Innovation Effect