Orkla overtar Kavlis danske virksomhet med virkning fra 1. mars 2016

Fun One

Danske konkurransemyndigheter har godkjent avtalen mellom Orkla Foods Danmark og Kavli Holding AS om kjøp av O. Kavli A/S. Overtakelsen skjer med virkning fra 1. mars 2016.

Orkla Foods Danmark overtar 100 % av aksjene i O. Kavli A/S.

O. Kavli vil bli integrert i Orkla Foods Danmark, og integrasjonen forventes gjennomført i løpet av en periode på inntil seks måneder.

O. Kavli omsatte i 2014 for DKK 170 mill. og har 70 medarbeidere fordelt på kontoret i Hvidovre og fabrikken i Ringkøbing. O. Kavli’s portefølje består av merkevarene Fun, Grønnegården, Kavli, Scoop og Blomberg’s Glögg. Orkla eier allerede Fun-merket i de øvrige nordiske landene, og med denne avtalen vil Orkla få det fulle eierskapet til Fun i Norden.

- Vi er glade for at oppkjøpet nå er blitt godkjent, og vi ser frem til å begynne å integrere O. Kavlis portefølje i Orkla Foods Danmark, sier Tino Bendix, adm. direktør for Orkla Foods Danmark.

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til dagligvare-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2015 en omsetning på ca. 32 mrd. kroner, og hadde ved årsskiftet 14.670 ansatte.