Orkla til Arendalsuka

Konserndirektør Kommunikasjon og Corporate Affairs, Håkon Mageli

Konserndirektør Håkon Mageli fra Orkla stilte på Arendalsuka for å avlive noen av mytene om industrimat.

Mat og kosthold debatteres daglig i mediene og over kjøkkenbordene. NHO Mat og Drikke tok debatten til Arendalsuka, og inviterte Håkon Mageli fra Orkla til å holde et innlegg.

Arendalsuka ble arrangert for fjerde året på rad, og er blitt en viktig møteplass for ledere innen politikk og næringsliv, media og befolkningen rundt Arendal.

- For oss er Arendalsuka en fin anledning til å snakke om hvor stolt vi er av maten vi produserer. Denne gangen fikk vi syv minutter til å avlive tre myter om industrimat, sier Håkon Mageli. Tirsdag 16. august 2016 holdt han innlegget der han ønsket å komme følgende tre myter til livs:

1. Hjemmelaget mat er bra, industrimat er dårlig
  2. Industrien lurer deg
  3. Industrimat er usunt

Din venn hver dag

- Hver eneste dag, 365 dager i året, selger Orkla 8 millioner forbrukerenheter til kunder og forbrukere i en rekke land. Fellesnevneren for alle våre merkevarer er at de velges på nytt hver eneste dag fordi forbrukeren liker og stoler på dem. Det er vi glad for, sier Mageli. - Vi er overbevist om at industrimat aldri har vært bedre og sunnere, avslutter han.

Les Magelis presentasjon

Om Arendalsuka

• Arendalsuka arrangeres for fjerde år på rad.
  • I én uke, fra 15. til 20. august, er det debatter, seminarer, stands og uformelle møter mellom politikere, næringsliv, interesseorganisasjoner og andre.
  • NHO Mat og Drikke og NNN arrangerer workshop og debatt 16. august under temaet «Matglede - verdien av en norsk mat- og drikkenæring».