Orklas innovasjonspris går til ungdomsbedriften ReLeaf

Konsernsjef Peter A. Ruzicka delte ut Orklas innovasjonspris under NM i Ungdomsbedrifter til ungdomsbedriften ReLeaf fra Mailand videregående skole på Lørenskog.

ReLeaf UB vant fredag 5. mai Orklas innovasjonspris for sitt innovative system for rensing av takrenner.

Konsernsjef Peter A. Ruzicka delte fredag ettermiddag ut Orklas innovasjonspris under NM i Ungdomsbedrifter på Lillestrøm. Prisen gikk til ungdomsbedriften ReLeaf fra Mailand videregående skole på Lørenskog, som imponerte juryen med sitt innovative system for rensing av takrenner.

ReLeaf UB ble startet opp av Markus Gossner Riise (daglig leder), Hanne Bjørnødegaard (personalsjef), Malina Skillebæk Neset (økonomiansvarlig), Anders Williamsen Nordtorp (markedsansvarlig) og Leon Andersen Æsøy. Produktet deres er et filter som legges over takrennen, og det kan manøvreres fra bakken. Dette gir huseiere en enklere og tryggere måte å rense takrennen på.

Orklas innovasjonspris

Prisutdeler: Peter A. Ruzicka

1. plass: ReLeaf UB fra Mailand vgs, i Akershus fylke
2. plass: Tind UB fra Brønnøysund vgs, i Nordland fylke