Pierre Robert Group lanserer interaktivt leverandørkart

Pierre Robert Groups leverandørkart

Hos Pierre Robert Group er bærekraft satt høyt på agendaen.

I tråd med selskapets bærekraftsstrategi og et ønske om å fremstå åpen og ærlig mot forbruker og kunder har Pierre Robert Group nå lansert et interaktivt leverandørkart på sine nettsider.

- Som leverandør av tekstiler er det svært viktig for oss å forsikre forbruker og kunder om at plaggene våre er produsert på en ansvarlig og bærekraftig måte. I 2014 innførte Pierre Robert Group opprinnelsesmerking på alle produkter. Nå har vi gått ett skritt videre og lansert et interaktivt kart på pierrerobert.no/se og pierre-robert.com, som gir kunder og forbruker oversikt over produksjonslandene til våre kolleksjoner. I løpet av mai vil vi også gjøre det mulig for interessenter å få tilsendt Pierre Robert Groups leverandørliste på forespørsel, sier administrerende direktør Hege Holter Brekke.

Pierre Robert Group stiller strenge krav til sine leverandører, som følges opp via årlige besøk. Selskapet legger også stor vekt på å opprettholde langsiktige forhold til sine leverandører, da dette skaper tryggere rammer for begge parter. Cirka 30 prosent av Pierre Robert Groups leverandører har jobbet med selskapet i over 11 år.

Pierre Robert Groups interaktive kart er tegnet av designer Bente Helstrøm. Kartet viser i hvilke land Pierre Robert Groups ulike kolleksjoner er produsert, samt hvor mange fabrikker som finnes i de forskjellige landene.

- Vi ble inspirert av produksjonsguiden til Nudie Jeans, forteller CSR-ansvarlig i Pierre Robert Group, Margrethe Vikanes. - Vårt håp er å legge til flere elementer og mer informasjon etter hvert, slik at forbruker og kunder virkelig kan lære oss å kjenne. Ved å være åpen om vår produksjon ønsker vi å vise at å investere i et Pierre Robert-produkt er et trygt, godt og bærekraftig valg.

I tillegg til leverandørkartet har Pierre Robert Group satt i gang en rekke andre bærekraftstiltak i 2016. Blant annet vil resirkulert papp bli introdusert i pakningene på alle ullprodukter til barn og dame i løpet av året. Dessuten vil den bærekraftige blandingen av merinoull og naturmaterialet TencelⓇ fortsatt bli benyttet i alle toppene i den populære Pierre Robert Wool Collection.