"Company of the year 2012"

Seier til Orkla Brands Russia

Finansdirektør Alexander Klepov i Orkla Brands Russia mottar prisen "Company of the year".

Adm. direktør Vadim Ter-Israelyan i Orkla Brands Russia mottar prisen "Company of the year".

Orkla Brands Russia er kåret til årets selskap under ett av de mest prestisjefylte arrangementene i russisk næringsliv.

Orklas russiske sjokoladeselskap fikk utmerkelsen i kategorien ”Sjokolade og sukkervarer”. De andre nominerte var United Confectionaries og Ferrero Russia.

- En seier i en så prestisjefylt konkurranse er av stor betydning for oss. Det siste året har vi lagt ned mye innsats i å tilpasse merkevarene våre til dagens marked og samtidig ta vare på arv og tradisjoner fra tidligere generasjoner. Dette er en viktig anerkjennelse av det arbeidet vi har gjort så langt, og motiverer oss til å nå nye mål på sjokolademarkedet, sier adm. direktør Vadim Ter-Israelyan i Orkla Brands Russia.

Den årlige nasjonale prisutdelingen ”Company of the year” er kjent som ett av de mest betydningsfulle arrangementene i russisk næringsliv. 250 selskaper var nominert til årets konkurranse, fordelt på totalt 57 ulike kategorier. Et ekspertråd bestående av representanter fra næringslivet, statlige myndigheter og offentlige foreninger velger ut prisvinnerne.  Prisene gis til fremtredende og dynamiske selskaper som kan vise til lønnsomhet, god utvikling, stabile markedsposisjoner og samsvar med internasjonal forretningsstandard.