Stabburet ble årets dagligvareleverandør

Stabburet fikk prisen som årets dagligvareleverandør på Den Norske Matfestival i Ålesund torsdag 27. august 2009. Vurderingen er gjennomført av dagligvarekundene.

Prisen som årets dagligvareleverandør har blitt delt ut 11 ganger. Dette er tredje gang Stabburet vinner denne prisen.
- Dette er en pris for alle ansatte i Stabburet. Samarbeidet mellom bedriftens ulike funksjoner er meget bra og gir oss en god konkurransekraft i markedet. Selv om hele vår verdikjede skal berømmes for flott innsats, så synes jeg at salgsapparatet på dagligvare har ekstra grunn til å være stolte i dag, sier adm. direktør Bente Brevik, som mottok prisen på vegne av Stabburet.
Pristildelingen baserer seg på at alle sentrale aktører i dagligvarehandelen har vurdert sine leverandører etter kriterier som:
     - innovasjonsevne
     - lønnsomhet og soliditet
     - markedskommunikasjon
     - leveringsevne- og service
     - samfunnsansvar og miljøbevissthet
     - samarbeidsevne
De andre nominerte til prisen var Kraft Foods, Pierre Robert Group, Procter & Gamble og Mills. I fjor gikk Tine av med seieren.