Stabburet vant Grand Prize

Stabburets påleggskategori ble tildelt Grand Prize på den 10. Orkla Innovation and Advertising Awards på Oslo Plaza onsdag kveld.

Orkla Innovation and Advertising Awards er en årlig, intern Orkla-konkurranse som holdes for å fokusere på viktigheten av reklame i vår merkevarebygging, og for å belønne de selskapene og personene som har produsert den beste reklamen og mest innovative produktene i året som gikk. Det var i år tiende gang Orkla Awards ble avholdt.
- Det er en stor ære for Stabburet å få denne prisen og dette viser at vårt tverrfaglige arbeid med pålegg blir lagt merke til. Jeg ønsker å takke alle involverte for fremragende innsats. Pålegg er også viktig for oss i våre vekstplaner, sier adm. direktør Bente Brevik i Stabburet.
Stabburets Nugatti Air, Stabbur-Makrell, Fersk Leverpostei og Nora Rørt Syltetøy mottok også prisen “Best New Launch Innovation Category” for kombinasjonen av innovasjoner og oppnådd totalvekst.
Pålegg er én av Stabburets to største produktkategorier. Unikt for denne kategorien er at alle de viktige merkene har oppnådd betydelig fremgang, mange gjennom nylanseringer, og dette har resultert i en total kategorivekst på 17 %.
Krupskaya Sjokolade mottok prisen for “Best Relaunch Innovation Category”.
De øvrige prisvinnerne i kategorien for annonsering og markedsføring:
    ”Best New Launch Advertising Category”: Lilleborg med Define Men"
    “Best Advertising for an Established Brand Category”: Chips AB Finland med Taffel Kartanon / Herregård Chips
    “Best Use of Other Media Category”: Beauvais Økologisk Ketchup
- Vi er imponert over mange av kandidatene til årets konkurranse, og gleder oss over å se at kvalitetsnivået er hevet betraktelig. Innovasjon og effektiv markedsføring er fortsatt våre viktigste verktøy for å skape lønnsom vekst, sier Torkild Nordberg, adm. direktør i Orkla Brands og leder av årets jury. De øvrige jurymedlemmene var Atle Vidar Johansen, Jan Ove Rivenes, Robert Sjøborg, Arve Heltne og John M. Jørgensen.
I år ble det også utdelt en “Special Honorary Award” til John M. Jørgensen for hans betydning for utviklingen av merkevarer, markedsføring og innovasjonsarbeid i Orkla gjennom mer enn 40 år.

Se bilder fra Orkla Awards på Flickr