TORO støtter Frelsesarmeen

Gjennom Orkla Friends Fund gir TORO 100.000 kroner til Frelsesarmeen.

Pengene skal øremerkes kinobilletter til barn i hele Norge.

Samarbeidet mellom Frelsesarmeen og TORO ble etablert i vinter, med mål om å spre enda mer varme og gode supper til det norske folk.

- Dette vil kunne gi mange barn i hele Norge en mulighet til å gå på kino, noe det er mange familier som ikke har råd til i dag. Vi vil sørge for at de som trenger det mest, med dette vil få en hyggelig opplevelse i en vanskelig hverdag, sier Andrew Hannevik, informasjonssjef i Frelsesarmeen.

- Vi ønsket å gi midler øremerket til et tydelig prosjekt. Suppe til folket-samarbeidet mellom Frelsesarmeen og TORO har langsiktige ambisjoner som et «vennskapsprosjekt» og passer godt som bilde på Orklas visjon «Din venn hver dag». Vi håper bidraget fra Orkla Friends Fund vil kunne forsterke samarbeidet, sier kommunikasjonsdirektør i Orkla Foods Norge, Dag Olav Stokken.

Om Orkla Friends Fund:

Orkla Friends Fund ble introdusert i forbindelse med lanseringen av Orklas visjon «Din venn hver dag». Siden september i fjor har ulike Orkla-selskaper gitt 100.000 kroner fra Orkla Friends Fund til et veldedig formål. Primært har tildelingene vært i kategorien «Ernæring og helse», men med «Samfunnsansvar» som alternativ.