Til topps i Sverige

KronJäst Bagarens Surdeg

KronJäst Bagarens Surdeg vant prisen ”Årets produkt 2012” under dagligvaregallaen i Stockholm 6. september.

Gallaforestillingen retter søkelyset på de beste produsentene i dagligvareindustrien - i flere kategorier.

Juryens begrunnelse:

- Vinneren av «Årets produkt» bygger på innsikt i målgruppens behov, og særlig blant menn, for å lage noe på egen hånd i en hverdag der tid er en konstant mangelvare. Dette produktet er innpakket slik at det kan brukes direkte og spontant, og har ført til at det er skapt merverdi for butikken i en ellers glemt hylle.

KronJäst Bagarens Surdeg var én av tre nominerte i denne kategorien. De andre nominerte var Abba Seafood (Abba Middagsklart) og Pic & Mix (salatbar). For å vinne premien må produktet oppfylle følgende kriterier:

• Innovasjon og utvikling av serie eller metode
  • Betydelig forbrukerverdi
  • Merverdi for sin kategori
  • Skapt merverdi i butikken
  • Fører med seg kunnskap for detaljhandelen/forbrukeren

- I en travel verden er det viktig å gjøre det enklere for forbrukerne. Tidligere var surdeigbaking noe som bare opptok folk med kunnskap og tid. KronJäst Bagarens Surdeg åpner opp for at flere kan bli med på surdeigtrenden og med hell bake sitt eget surdeigbrød hjemme. Vi er stolte, sier Rolf Eriksson, adm.dir. i Jästbolaget.

Om produktet

KronJäst Bagarens Surdeg er en fersk, flytende og tørr surdeig klar til bruk uten noen forberedelser. Produktet er blitt en virkelig sensasjon hos kundene, forbrukerne og media. Produktet ble nominert til «Årets produkt 2012» av magasinet Fri Köpenskap, som også står bak prisutdelingen.

KronJäst Bagarens Surdeg er utviklet i samarbeid mellom Jästbolaget og KåKå (selskaper innen Orkla Food Ingredients), et partnerskap der hvert selskaps kunnskap og erfaring er delt og utnyttet på best mulig måte.
Til produktnettstedet: http://www.kronjast.se/surdeg