Tilbyr Nutrilett på flyreisen

Fra i sommer av tilbys barer og smoothies til reisende som flyr med selskap som Norwegian, Novair og Jet Time.

Nå kan de som ønsker et alternativ til tradisjonell flyplassmat og snacks få måltidserstattere fra Nutrilett på flyreisen.

Salget av Nutrilett til flyreisende er et resultat av at Orkla-selskapet Axellus i mai inngikk en avtale med Inflight Service. Det er selskapet som håndterer og leverer "onboard" produkter til flere ulike flyselskap (charter og regulert), samt til ferger, havner og flyplasser.

- For Nutrilett kommer dette i første omgang til å handle om de av Inflights kunder som ønsker å tilby måltidserstattere til sine passasjerer, på vei til eller fra sine destinasjoner, forteller Anders Nyström, kundeansvarlig i Axellus.

Det nye mellommåltidet på flyet kommer forhåpentligvis til å få flere til å velge et alternativ som er sunnere enn tradisjonell snacks og søtsaker. Inflights` kunder er blant annet Norwegian som totalt har over 20 millioner passasjerer årlig samt Novair, Malmö Aviation, Primera Air og Jet Time som i løpet av 2013 hadde tilsammen nærmere 2,5 millioner utenrikspassasjerer fra de nordiske landene.

- Mange kjenner allerede til Nutrilett som et velkjent merke for dem som ønsker å gå ned i vekt eller passe vekten. Nå håper vi at flere skal få opp øynene for Nutrilett som et sunt og proteinrikt mellommåltid der du vet akkurat hvor mange kalorier du får i deg. Det gir også en god metthetsfølelse. Et tips er å ta med deg en Nutrilett i strandvesken eller i golfbagen, sier Taran Linn Østberg, produktsjef for Nutrilett i Norge.