Skip to main content

Vårens nyheter fra Orkla

Nye produkter fra Orkla

I mai fylles butikkhyllene med flere spennende produktnyheter fra Orkla.

En rekke nye produkter er i disse dager på vei ut til dagligvarebutikkene. Her får du en smakebit på noen av nyhetene fra Orklas norske selskaper.

Mer av det gode

- Lanseringsbølgen i mai kjennetegnes av sunnhet og naturlighet. Bixit havrebar med quinoa og bringebær, og Panda Natural lakris med kun naturlige ingredienser er eksempler på dette, sier Arve Heltne, Senior Vice President Orkla Marketing & Innovation.

- Forbrukere som ønsker å spise sunnere kan også glede seg over en ny smaksvariant fra Grønnsakspasta og pizzanyheten Grandiosa Fullgod.

Den nye pizzaen fra Grandiosa er Nøkkelhullsmerket, har en tynn, sprø fullkornsbunn og inneholder maks 600 kcal. Påleggsserien Denja Våre Beste byr på mer av de gode ingrediensene, og to tredjedeler majones er byttet ut med cottage cheese.

«Fri for» -produkter

- Vi er stolt over å kunne utvide vår glutenfri satsing med to varianter av folkefavoritten Stabburet Leverpostei. Med dette ønsker vi å gjøre hverdagen enklere for barnefamilier og andre forbrukere som ikke tåler gluten eller melk, sier Heltne.

Ballerinakjeks relanseres uten palmeolje - med den samme gode smaken. Blant andre fristende nyheter er TORO Bakemiks Eplekake, BigOne Taco Real og Crispo og Smørbukk Bites, som allerede er blitt en suksess i Sverige under merket Ballerina. New Energy lanserer en ny müslibar med havre og tranebær.

Kjente merkefavoritter i ny innpakning

- Vi har gitt et designløft til flere av våre produkter innen personlig pleie. Solidox by Jordan, der du kan velge design både på tannpasta og tannbørste, og hudpleieseriene LdB og L300 er eksempler på dette, sier Heltne.

Nutrilett kommer med nytt design på hele produktporteføljen med fokus på naturlighet og smak.
Pierre Robert Sport utvider serien med en ny tank top skreddersydd for bevegelse.

Visste du at:

  • Tre ganger i året kommer det nye produkter i dagligvarehandelen
  • Februar er det største lanseringsvinduet, med flest nye produkter
  • De to andre lanseringsvinduene er mai og september