Skip to main content

Vinnerne av 'Orkla Awards' 2008

- 'Grand Prize Winner' er en anerkjennelse for den arbeidsinnsatsen vi har lagt ned over en lang periode. Og vi er alle bare så utrolig glade og stolte!, jubler adm. dir. Kristin Olstad Schea i Pierre Robert Group.

Pierre Robert Group fikk prisen for å ha tatt en velkjent merkevare, fylt den med nytt innhold og gjort den til markedsvinner. De vant også 'Best Launch of New Brand Innovation'.

– Dette er en pris som alle ansatte har bidratt til at vi har fått. Det har vært avgjørende for å lykkes at vi har jobbet parallelt med forbedringer og å se nye muligheter innen alle områdene våre – marketing, logistikk, innkjøp og ikke minst salg, understreker hun.
– Og så har vi hentet inspirasjon og læring fra mange av selskapene i Orkla Brands, legger hun til. Pierre Robert Group produserer ikke selv, slik at et godt samarbeid med leverandører i Italia og Kina har også vært en viktig forutsetning for å lykkes.
Brutt barrierer
Bedriften har 220 ansatte i Norge, Sverige og Finland. Selskapet har brutt barrierer i det norske dagligvaremarkedet for å handle undertøy og strømpebukser og andre tidsriktige basisplagg.
– Dette har igjen ført til at kategorien i dagligvare har hatt en god vekst fra 2005 og fram til i dag, forteller Kristin Olstad Schea.
- Vi fikk en høyst fortjent vinner i år i Pierre Robert, spesielt ettersom det viser verdien av at innsiktsbasert innovasjon og reklame arbeider sammen for å skape en kommersiell suksess. Den nye to-delte fokusen for våre Awards, som dekker både innovasjon og reklame, understreker viktigheten av å få til begge deler riktig, sier Robert Sjøborg, direktør for Orkla Merkevareskole.Det ble kåret vinnere i følgende klasser i årets Orkla Innovation and Advertising Awards, på Radisson SAS Plaza Hotel i Oslo 13. november:

Grand Prize Winner 2008

Pierre Robert Group - Pierre Robert

Best New Launch Advertising Category

Stabburet - Nugatti Air - Byrå: Try
De nominerte var:

  • Axellus - Møllers Tyggekapsler - Try
  • Procordia Food - Ekströms Smulpaj - Kär & Galen (fd. Althén & Co)
  • Lilleborg - Sun Maskinrens - Lowe CPH
  • Stabburet - Fersk Stabburet Leverpostei - Try
  • Stabburet - Grandiosa Speltpizza - Try
  • Sætre - Café Bakeriet - Try
  • Krupskaya Confectionary - Vernisage - Iskra (Kiev, Ukraine)
  • Bakers - Bakerns Ferske - Try

Best Advertising for an Established Brand Category

Felix Abba Oy - Pizza Friday - Luovia
Nominerte:

  • Beauvais - Pastella Fresh Pasta - WDP Wibroe Duckert & Partners
  • Lilleborg - Solidox Hvite Tenner - Try
  • Lilleborg - OMO Powder Ultra Hvitt - Lowe CPH
  • Lilleborg - Define Nourishing Silk - Lowe CPH

Best Print & Outdoor Advertising Category

Lilleborg - Define Nourishing Silk - Lowe CPH
Nominerte:

  • Stabburet - Stabbur - Makrell Omega-3 - Try
  • Lilleborg - Sun Hurtigtørrende Glansemiddel - Lowe CPH

Best Use of Internet, PR or Other Media Advertising Category

Beauvais - Glyngøre “Danmarks Bedste Sild” - RelationsPeople

Nominerte:

  • Spilva - Spilva Soups “Soups in Art” - Leo Burnett Riga
  • Stabburet - Stabburet Leverpostei “Smileboks” - Virtual Garden
  • Lilleborg - Lypsyl “Valentines” - OMD, VG Nett / Kroma
  • Kims Danmark - Kims Minimal “Five Percent” - WDP Wibroe Duckert & Partners

Best Launch of New Brand Innovation Category

Pierre Robert Group - Pierre Robert
Nominerte:

  • KiMs Norge - KiMs Naturchips
  • KåKå AB - Paulúns Bara Bra

Best Launch of a Line/Brand Extension Innovation Category

Bakers - Bakers Naturlig Sunt

Nominerte:

  • Lilleborg Profesjonell - Jonmaster Pro Allround (KIV Inside)
  • Lilleborg - JIF Drain Unblocker
  • Nidar - Laban Sure Skrikerunger
  • Lilleborg - Define Thickening

Best Relaunch Innovation Category

Sætre - Sætre Bokstavkjeks
Nominerte:

  • Stabburet - Grandiosa Kjøttdeig & Løk
  • Lilleborg - Sun Alt-i-1
  • Bakers - Bakerns Ferske