Skip to main content

Interessentdialog-illustrasjon

Interessentdialog

God interessentdialog er viktig for å ivareta Orklas ansvar overfor ulike interessentgrupper, tilpasse seg endringer i samfunnet og for å skape tillit til virksomheten.

Orkla har en aktiv dialog med kunder, leverandører, ansatte, eiere, myndigheter og samfunnsaktører, og er opptatt av å forstå deres synspunkter. Selskapene i Orkla skal legge til rette for en god og effektiv håndtering av klager og andre henvendelser. Gjennom samarbeid med andre kan Orkla oppnå større fremskritt i arbeidet for en bærekraftig verdikjede. 

  • Daværende landbruks- og matminister Sylvi Listhaug besøker Grandiosa-fabrikken på Stranda 19. februar 2015. Til høyre: konserndirektør Håkon Mageli.

    Dialog med myndigheter og politikere

    Orkla har dialog med myndigheter og politikere på nasjonalt nivå og i EU om handelspolitiske rammebetingelser, ernæring og helse og andre forhold som krever samarbeid mellom næringsliv og myndigheter. 
  • Dialog med organisasjoner

    Dialog med organisasjoner

    Orkla er medlem av FNs Global Compact og deltar i Global Compacts nordiske nettverk, der formålet er erfaringsutveksling og kompetanseheving innenfor aktuelle samfunnsansvarstemaer.
  • Magnus Ekholm i Orkla Foods Sveriges forbrukerservice

    Kundedialog

    Arbeidet med å utvikle nye produkter og løsninger må baseres på god forståelse for kundens behov. Samtidig søker Orklas selskaper å legge til rette for god håndtering av klager og andre henvendelser fra sine kunder.

Kontaktperson

  • Håkon Mageli

    Håkon Mageli

    Konserndirektør Kommunikasjon og Corporate Affairs

    + 47 928 45 828

    Send email

Orklas viktigste interessenter

  • Kunder og forbrukere
  • Investorer
  • Leverandører
  • Myndigheter
  • Interesseorganisasjoner
  • Forskningsmiljøer
  • Lokalsamfunn
  • Medarbeidere