Digger vask og tannpuss med Digimon

Med Digimon barneserie har Lilleborg gått utenom bedriftens merkevareprosedyre. Selskapet har hengt seg på en trend og kun brukt to måneder på prosjektet.

Digimonserien skal gjøre vask og tannpuss artigere for barn og dermed lettere for foreldre.
Lilleborgs Digimon barneserie består av bad&dusjsåpe, håndsåpe, tannkrem og shampoo, og er spesielt tilpasset barn. Digimon er arvtakeren etter Pokemon, trenden som tok barn over hele kloden med storm for noen år siden. Digimonproduktene er på full fart inn i Norge, og på TV3 vises nå TV-serien om de digitale vesenene. Digimon handler om syv barn som overføres til en digital verden, der de møter hver sin Digimon. Digimonene digivikler seg for å bli sterkere og mektigere, og trenger energi fra sine menneskelige venner.

- Det er uvanlig kost for Lilleborg å henge seg på en slik trend?
- Ja, nyheten består i at Digimon-trenden driver merket for oss. Fordi markedsføringsloven begrenser reklame rettet mot barn, henvender vi oss til barn på en alternativ måte. Barna må jo vaske seg og pusse tenner, og produktene gjør det morsomt for både dem og foreldrene, sier produktsjefene Anne Borgen Sturød og Merete Hernæs i Lilleborg.

-Hvordan har handelen tatt i mot Digimon-serien?
- Digimon-produktene har slått bra an. Pokemon var ikke sterkt tilstede i dagligvarehandelen, og kjedene vil nå se om Digimonproduktene selger. Vi har fått signaler om at salget går strykende. Vi satser på å øke barnemarkedet totalt, også i tannkremsegmentet, der vi allerede fører Solidox Kids.