Nidars nye damer begeistrer

Etter å ha levd som ungkar siden 1965 har Laban Seigmenn endelig fått dameselskap: Laban Seigdamer. Nidars søte damer begeistrer alle med sitt inntog i butikkhyllene: forbrukerne, handelen og media.

- Laban Seigdamer har fått mye PR og vi synes det er hyggelig at media engasjerer seg så mye. Produktet ser ut til å skape sterke positive følelser blant både forbrukere og media. Forbrukerne nevner spesielt god smak og fine farger og former, sier produktsjef Morten Haug i Nidar.
Laban blir nå paraplynavnet for Seigmenn og Seigdamer. Gjennom å bruke form, smak, design og reklame skal Nidar bygge sterkere lojalitet til Laban.
- Labans sjel og personlighet skal tydeliggjøres mot forbruker, og Laban skal få den oppmerksomhet merket fortjener. Med godt salgsarbeid i butikk skal vi sammen skape vekst for Laban og for Nidar, bedyrer Haug.
Prosjektet Laban Seigdamer har vært gjennomført på en tverrfaglig plattform basert på betydelige bidrag fra Nidars ulike prosesser. Mer enn 20 personer har vært direkte involvert i prosjektet.
- I Nidar jobber vi i et stort team hvor vi sammen tilrettelegger for at hver enkelt skal bidra med sin beste kompetanse, sier prosjektleder Ole Kristian Hansen fra Innovasjonsprosessen i Nidar.
Seigdamene fornyer Laban med smakene plomme (lys grønn), tranebær (mørk rød), mandarin (mørk oransje) og fersken (lys oransje), og har fått sin egen emballasje i gult. Det ryktes imidlertid at lange blikk kastes mellom dame- og herreposene. Kanskje det oppstår søt musikk mellom seigdamene og seigmennene?