ORK + Merkevarer svakere enn 1T 97

ORK + Merkevarer svakere enn 1T 97

I sin redegjørelse til generalforsamlingen idag sa konsernsjef Jens P. Heyerdahl d.y. at Orkla har startet året med en samlet utvikling i resultat før engangsposter på nivå med ifjor, men likevel med et svakere resultat enn til samme tid i fjor for den nordiske merkevarevirksomheten. Det er særlig matvarevirksomheten og drikkevarer i Norge og Sverige som så langt viser skuffende resultater. Kjemi har startet året bedre enn i fjor. Investeringsområdet har hatt en verdiutvikling på nivå med markedet, og en gevinstrealisering på linje med i fjor. Heyerdahl, som også redegjorde for konsernets internasjonalisering, sa at Orkla tar sikte på videre vekst for merkevarevirksomheten innen de øst-europeiske markeder.

Ref.:
Lisbeth Lindberg, Direktør Informasjon/Investor Relations
tlf.: 22 54 44 23/22 54 40 00
Astrid Løken Øyehaug, Investor Relations
tlf.: 22 54 44 25
Harald Ullevoldsæter, Ass. dir. Økonomisk planlegging og analyse
tlf.: 22 54 44 20