Orkla blir ny hovedsponsor for Nobels Fredssenter

Fra 1. mai går Orkla inn som en av hovedsponsorene for Nobels Fredssenter. Samarbeidsavtalen gjelder for tre år, til våren 2010. Orklas sponsorat er dermed på samme nivå som Telenor, Hydro, DnB NOR og Leif Höeghs stiftelse.

"Dette er gledelig. Orklas satsning viser hvilken betydning Nobels Fredssenter har både nasjonalt og internasjonalt. Dette gir oss mulighet til å utvikle nye prosjekter, og til å opprettholde status som landets mest moderne museum, samt å styrke fredsprisen som Norges mest kjente merkevare", sier Bente Erichsen, direktør Nobels Fredssenter.

"Navnet Alfred Nobel og fredsprisen forbindes med verdier som verden trenger. Vi er glad for å kunne bidra til et enda mer attraktivt tilbud på dette senteret, som Norge har grunn til å være stolt av", sier Dag J. Opedal som konsernsjef i Orkla

Orkla er et av Norges største børsnoterte konsern, med virksomhet innen kjerneområdene Merkevarer, Spesialmaterialer og Finansielle Investeringer. Konsernet har 30 000 ansatte og en årsomsetning på om lag 53 milliarder kroner.

Nobels Fredssenter er Norges mest moderne museum. Senteret presenterer fredsprisvinnerne og deres arbeid, Alfred Nobels liv og historie, og utstillinger om aktuelle problemstillinger knyttet til krig, fred og konfliktløsning. Skiftende utstillinger, unike digitale løsninger og aktuelle seminarer og filmer skaper et variert og magisk opplevelsessenter.
 
Det første utstillingsprosjektet Orkla deltar i som hovedsponsor er den internasjonale samtidskunstutstillingen "Melting Ice - A Hot Topic" som har verdenspremiere på Nobels Fredssenter på Verdens miljøverndag 5. juni.
 
 
 
For mer informasjon, kontakt:
Direktør Nobels Fredssenter Bente Erichsen på 90 77 55 78
 
Kommunikasjonsdirektør i Orkla, Ole Kristian Lunde på 90 94 31 35.