Marketing og innovasjon

Vil du være med å bygge merker og utvikle produkter som begeistrer og engasjerer mennesker hver eneste dag? Våre marketing- og innovasjonsteam står bak noen av de sterkeste merkevarene i Norden og Baltikum.

I kjernen av alt innovasjonsarbeid i Orkla ligger selve brukeropplevelsen, fra smak og funksjon, til intuitiv og enkel bruk av produktet. I tillegg er ernæring og helse, og miljø viktige drivere for innovasjon. Vi har alt fra kokker og frisører til kjemikere og ingeniører som arbeider hver dag med å skape produkter som etter hvert blir en naturlig del av din hverdag.

Orklas innovasjonsarbeid er basert på å kombinere denne kompetansen med lokal forbruker-, kunde- og markedsinnsikt. Vårt marketingteam utvikler strategien til alle våre kjente merkevarer og avdekker forretningsmuligheter basert på dyp innsikt i de lokale konsumentenes og kundenes behov. De vet hva du trenger, før du vet det selv! Derfor er det viktig at produktet støttes av den riktige kommunikasjonen og lanseringsstrategien.

Sammen med vårt kategoriteam arbeider marketingteamet med å utvikle de beste butikkløsningene for at nettopp dette produktet skal skille seg ut i butikk. Og selv om det er gøy å se resultatet av ditt eget arbeid i en TV-reklame i beste sendetid, eller på en endereol i butikkhyllen – er det ingenting som slår opplevelsen av at folk elsker det du har lagd og kjøper det igjen og igjen. Er du enig? Bli en del av vårt team!

Å være Brand Manager i Orkla er en veldig spennende og variert jobb, hvor ingen dager er like. Jeg er ansvarlig for salgsutviklingen til store merker som Lano og Dr Greve, og jobber kontinuerlig med tiltak for å gjøre produktene enda bedre og at vi treffer med kommunikasjon mot forbruker. Hovedoppgaven min er å øke etterspørselen i markedet for mine produkter og på kategorinivå. Dette betyr at jeg jobber mye med analyser for å forstå forbrukeren, markedsutviklingen og hvordan vi best kan tilfredsstille kunder og drive vekst. Jeg har fått mye mer autonomi og ansvar fra starten av enn det jeg kunne forestilt meg så tidlig i karrieren, som resulterer i en utfordrende hverdag hvor jeg hele tiden utvikler meg selv.

Kamilla Ruud, Brand Manager skin care and cleansing, Orkla Home & Personal Care