Her er våre norske høstlanseringer

Miljøvennlige tannbørster, vegetarisk pai og en ny serie ferdiglagde sauser er blant nyhetene våre i september.

31.08.2018

Septemberlanseringer fra Orkla

– Forbrukerne ønsker grønne og bærekraftige produkter, og vi gjør stadig nye grep for å bruke mindre plast og mer resirkulert materiale. Tannbørsten Jordan Green Clean, som vi lanserer i flere nordiske land, er et eksempel på hvordan vi tar dette helt ut, forteller Arve Heltne, Senior Vice President i Orkla Marketing & Innovation.

Jordan Green Clean er laget av 100 prosent resirkulert plast, selve busten er fra plantebasert materiale, og emballasjen er laget av resirkulert papp.

Mer av det gode

– Med våre nye ferdiglagde sauser fra TORO møter vi forbrukernes ønske om mer naturlige produkter uten tilsetningsstoffer. Sausene er laget på ekstra gode råvarer, er serveringsklare på to minutter, og er helt uten konserveringsmidler, forteller Arve.

Blant andre matnyheter er Stabburet Pai Vegetarisk og TORO Chunky Soup Vegetarisk Indisk Masala. Den amerikanske klassikeren «Mac’ n Cheese» kommer nå i en TORO-versjon, mens Grandiosa byr på pizzanyheten Grandiosa Biff. Pizzabakeriet lanserer en ny variant med kylling og introduserer samtidig ekstra tynn bunn på alle sine pizzaer.

I snacks og godtehyllen frister sjokoladenyheten Troika Appelsin og Nidars nye storplate med biter av Safari Cookies. Vill byr på gelefrukter i variantene Fruktige Bær og Friske Frukter, og Vill mørk sjokoladebar med cashewnøtter og hasselnøtter. Sætre Digestive lanserer smakfulle fullkornskjeks.

Produkter for en grønnere hverdag

– Vårt livsstilsmerke Klar er blitt godt mottatt i markedet, og nå lanserer vi også kjøkkenspray, tøyvaskepulver og spray til glass og speil. Med dette ønsker vi å gjøre det enkelt og attraktivt å ta grønne valg i hverdagen, sier Arve.

Blant andre nyheter er Comfort Nordic Scents, en tøymykner laget av plantebaserte ingredienser, og RÅ, en helt ny hårpleieserie med fokus på bærekraft. Begge nyhetene er merket med Vegan og Svanemerket.

– RÅ er en ny lansering under Define, der vi har gått langt med emballasjen på sjampo- og balsam-variantene både designmessig og ved å bruke resirkulert og resirkulerbart materiale, kommenterer Arve.

Favorittene Lano og Dr. Greve dusjsåpe kommer i ny innpakning i form av mer miljøvennlige flasker med mindre plast. Pierre Robert lanserer nyheten Comfy Tights i flere land og relanserer også noen av sine favoritter til barn, svanemerket ulltøy og GOTS-sertifisert bomullsundertøy i nytt og fargerikt design.

Blant andre nyheter Heltne mener det er verdt å merke seg er Möller’s Tran, som kommer med en helt ny smak. Nyheten Maxim Protein Powder Porridge, er en grøt med høyt proteininnhold, helt uten tilsatt sukker. Nutrilett byr på nye barer med mer protein og fiber.

Disse og flere andre produktnyheter fra Orkla er i disse dager på vei ut til butikkhyllene.

Les mer om Orklas produktnyheter utenfor Norge >