Grand Prize til Procordia på Orkla Growth Awards 2011

Procordia vant hovedprisen for et svært vellykket vekstprogram på årets Orkla Growth Awards, som ble arrangert på Oslo Plaza onsdag 16. november.

19.11.2011

Procordia vinner den ærefulle prisen for sitt arbeid med å skape bredbasert vekst. Selskapet har oppnådd vekst i ni av de 12 kategoriene de er representert, og kan vise til vekst både i verdi og volum.

– I år var det ikke tvil om hvem som skulle vinne Orklas Grand Prize. Procordia har utvist ekte lederskap og er et godt eksempel på hvordan man kan omsette Orkla Brands-strategien ”From good to great” til handling. Juryen er inspirert av hvordan Procordia som organisasjon har jobbet strukturert med sitt bredbaserte vekstprogram, forteller Torkild Nordberg, adm. direktør i Orkla Brands og leder av årets jury.

Klikk her for å se eksempelfilmen fra Procordia

Orkla Growth Awards er en årlig, intern Orkla-konkurranse, som avholdes for å synliggjøre viktigheten av reklame og innovasjon i vår merkevarebygging. Det var i år tolvte gang Orklas ”Oscar-utdeling” ble avholdt.I år har navnet på arrangementet og noe av innholdet blitt endret for å gi ytterligere oppmerksomhet om vår viktigste oppgave; å skape forretningsmessig vekst. Alt vi gjør innen reklame, innovasjon, markedsføring eller pakningsdesign skal bidra til å skape lønnsom vekst. På dette arrangementet anerkjenner og belønner derfor juryen aktiviteter som har skapt betydelig vekst.

Alle vinnere – klikk for å se film:

Best New Launch Innovation Category:

Jotun Lady Pure Color

Best Core Business Innovation Category:

Stabburet Grandiosa; Vår Hjemmelagde

Best B2B Innovation Category:

Idun Industri – My Bakery

Best Advertising Category:

MTR Foods Breakfast mixes (Ogilvy)

Best Promotion Category:

Põltsamaa Felix Apple promo

Best Packaging Category:

Chips AB Taffel Midi-bag

Alle finalister:

Klikk her for å se alle bildeneBest New Launch Innovation Category

Pierre Robert Group, Pierre Robert Sport Collection

Jotun, Lady Pure Color

Orkla Brands Russia, Fluide

Stabburet, Nora Hjemmelaget Potetstappe

OLW, New Business Channels

Felix Abba, Felix Fresh Salads

Sætre, Dots Doble Sjoko/Brownie Cookies

Vinner: Jotun, Lady Pure Color

Best Core Business Innovation Category

Beauvais, Den Gamle Fabrik, Cremet

Krupskaya, Mishka na Severe

Stabburet, Stabburet Pai

Pierre Robert Group, Wool Collection

Procordia, Grandiosa X-tra Allt Hämtpizza

Stabburet, Fun Light (Taste of the year 2011)

Stabburet, Grandiosa; Vår Hjemmelagde

Põltsamaa Felix Põltsamaa juice relaunch

Vinner: Stabburet, Grandiosa; Vår Hjemmelagde

Best B2B Innovation Category

Lilleborg Profesjonell Renessansen

Stabburet Storhusholdning Stabbur-Makrell

KåKå, KåKå Business School

Idun Industri My Bakery

Vinner: Idun Industri My Bakery

Best Advertising Category

MTR Foods, Breakfast mixes Ogilvy

Axellus Finland Nutrilett testimonial Lahtinen & Mantere Saatchi & Saatchi

Lilleborg, Blenda Sensitive Lowefriends Cph

Stabburet, Nora Hjemmelaget Potetstappe Try

Axellus Poland MOLLER’S Tran Closbrothers, Try

Stabburet, Originale Pasta Try

Jotun , Lady Pure Color Try

Vinner: MTR Foods, Breakfast mixes Ogilvy

Best Promotion Category

KiMs Dk., KiMs Franske Kartofler: Christmas Promo

Põltsamaa Felix Põltsamaa Apple promo

Lilleborg, Sun Gulltabletten

Pierre Robert Group, Pierre Robert: Let’s Dance

Nidar Nidar Favoritter: Lag din Favorittbit

Abba Seafood, Kalles Kaviar: Äggkuppen

KiMs Norge, KiMs: Smaken av din Fredag

Procordia, Felix Höstkampanj

Vinner: Põltsamaa Felix Põltsamaa Apple promo

Best Packaging Category

Stabburet, Idun Ketchup relaunch

MTR Foods, MTR range redesign

Felix Abba, Panda Puddings

Axellus Poland Bodymax

Chips AB, Finland, Taffel Midi-bag

Procordia, Felix Soppa

Pierre Robert Group, Pierre Robert Sport Collection

Vinner: Chips AB, Taffel Midi-bag

Juryen har bestått av Torkild Nordberg, Jan Ove Rivenes, Atle Vidar Johansen, Paul Jordahl, Arve Heltne, Nils Goller, Robert Sjøborg og Pål Eikeland (én kategori), Rune Myrmel (én kategori).