Growth Prize til Orkla Confectionery & Snacks Eesti og Latvija

Under årets Orkla Growth Awards var det Orkla Confectionery & Snacks Eesti og Latvija som sammen kunne entre scenen for å motta den gjeveste prisen.

30.05.2018

Orkla Growth Awards 2018

Se bilder fra Orkla Growth Awards (Flickr.com) >

Årets Orkla Growth Prize ble tildelt de to selskapene for deres evne til sammen å skape vekst på tvers av markeder. Med deres sterke lokale merker og et godt samarbeid om felles ideer, lanseringer og aktiviteter, har de sammen tatt markedsandeler fra globale konkurrenter både i Estland og Latvia.

Orkla Confectionery & Snacks Eesti og Latvija ble hyllet på scenen under årets Orkla Growth Awards, som i år fant sted onsdag 30. mai på The Qube ved Oslo Lufthavn Gardermoen. Konsernsjef Peter A. Ruzicka delte ut Orkla Growth Prize til de to selskapene.

Han har ledet årets jury og sier det var et høyt nivå på årets finalister, der prisvinnerne til slutt ble følgende:

  • Best Operations Initiative: Orkla Food Ingredients in Covasna (Project Romanus)
  • Best Brand & Packaging Design: Lilleborg (Ny visuell profil)
  • Innovation: MTR Foods (MTR 3 Minute Breakfast)
  • Consumer Communication: Jotun (Jotun Colour trends)
  • Best Sales Growth: Orkla Confectionery & Snacks Sverige (lansering av Smash i Sverige)
  • Best One Orkla Initiative: Orkla Suomi (sammenslåing av Orkla Foods og Orkla Confectionery & Snacks i Finland)
  • Brand Strength: Orkla Foods Norge (Grandiosa)
  • Sustainability: Orkla Home & Personal Care (KLAR)

– For at Orkla skal skape vekst er det avgjørende at vi lykkes med våre innovasjoner og i å bygge og utvikle sterke merkevarer også fremover. Det er derfor gledelig å se alt det gode arbeidet som skjer på tvers av selskapene, og at vi med Orkla Growth Awards kan la oss inspirere ved å rette litt ekstra oppmerksomhet mot dette, sier Peter A. Ruzicka.

Orkla Growth Awards ble i år arrangert for 18. gang. I alt var det 255 nominasjoner fordelt på åtte vekst- og innovasjonskategorier, og av disse ble det valgt ut 41 finalister.

Årets jury har bestått av: Peter A. Ruzicka (juryleder), Karl Otto Tveter, Maria Borge Andreassen, Arve Heltne, Elisabeth Tapper, Thor Vidar Ilje, Stian Lund, Henrik Strømqvist, Siw Dejligbjerg Steen, Silje Johannessen Grøterud og Mirjam Hamnen.

I tillegg har følgende personer deltatt i juryen for utvalgte kategorier: Johan Clarin (Best Operations Initiative), Nils Goller (Best Brand & Packaging Design), Karina Dahling Ehrenclou (Best Sales Growth Initiative), Ellen Behrens (Sustainability) og Lars Fretheim (The Orkla Growth Prize).